fallback

НАП въвежда персонален идентификационен код

Кодът ще дава достъп до полезна лична информация без необходимостта от електронен подпис

12:26 | 10.01.12 г. 3

От днес Националната агенция по приходите въвежда персонален идентификационен код (ПИК), който ще дава достъп на гражданите до полезни услуги, съобщиха от НАП по време на пресконференция.

Чрез него ще може да се проверява вида на трудовия договор (пълен или непълен работен ден), какъв е осигурителният доход и какви осигуровки са преведени.

В близко бъдеще ще може да се вижда цялото „досие“ в НАП - колко данъци са платени, колко са дължими, информация за искания за удостоверения и др.

Целта на ПИК е да се предостави услуга без електронен подпис, за да се спестят разходи на гражданите.

В момента чрез електронен подпис се подават  данъчните декларации, като се очаква в бъдеще той да отпадне и за тях (след промени в нормативната уредба).

От утре в сайта на НАП ще бъде публикувано заявлението за издаване на ПИК, което трябва лично да се подаде в агенцията, откъдето се получава кодът.

При изгубване на кода трябва да се информира НАП, за да може той да бъде анулиран. Кодът е невидим дори и за служителите на агенцията.  

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:19 | 10.09.22 г.
fallback