Платеният достъп до Търговския регистър, който трябваше да влезе в сила от 1 януари 2012 г., се отлага с една година и ще бъде факт от началото на 2013 г. Това предвиждат изменения в закона за търговския регистър, гласувани окончателно от депутатите.
В мотивите към измененията на закона се посочва, че не са направени необходимите изменения в подзаконовите актове, както и че е необходимо технологично време за изготвянето на необходимия софтуер.
Днес правителството реши от началото на следващата година таксите, които Агенцията по вписванията събира за включване на обстоятелства в Търговския регистър, да бъдат намалени наполовина при подаване на заявление по електронен път.
В момента таксите за подаване на данни по електронен път са с 30% по-ниски в сравнение с тези, които се плащат при традиционно подаване на документите в самата агенция, съобщи информационната служба на Министерския съвет.
Едноличните търговци ще плащат 15 лева за вписване на обстоятелства в Търговския регистър, ако подадат заявление по електронен път. Ако обаче го направят по традиционния начин с хартиен носител, то дължимата такса е 35 лева.
Събирателните и командитните дружества ще плащат такса от 60 лева при подаване на данните по електронен път и 130 лева, ако го направят на хартиен носител, уточняват от пресслужбата на кабинета.
Акционерните дружества и командитните дружества с акции ще подават заявленията за вписване и за заличаване на обстоятелства и заявленията за обявяване на актове само по електронен път, предвижда още решението на министрите.