На въпрос на Investor.bg за загубите на железниците при евентуална стачка Владимиров уточни, че загубите при товарни превози ще бъдат 400 хиляди лева на ден, а при пътническите превози - 200 хиляди лева на ден. Той обаче не прогнозира колко време могат да издържат железниците при стачка, но каза че зависи от кредиторите, които могат да си поискат вземанията.
Владимиров каза още, че с планираните съкращения на 2000 човека тази година няма да приключат съкращенията в БДЖ. Такива ще има и през следващата година, но главно чрез непопълване на местата на пенсионираните служители.
Владимиров посочи, че целта на БДЖ ще бъде следващата година холдингът да приключи с финансов резултат нула. Той сподели, че очакванията са загубите на железниците тази година да са около 30 милиона лева, включително и планираните обезщетения за съкратените служители. В сумата не се включват загубите при евентуална стачка.
Малко по-рано днес синдикалните лидери в железопътния транспорт потвърдиха решимостта си за ефективна стачка на 24 ноември. Председателят на синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев коментира, цитиран от БТА, че ръководството на БДЖ „не желае диалог, а иска конфликт“.
По данни на синдикатите между 50 и 100 вагона ежедневно не се осигуряват в БДЖ за товарни и пътнически превози. По думите на Бунев, „това е тенденциозно“. Според синдикалния лидер в БДЖ нарочно не се правят ремонти на вагони с оправданието, че нямат пари. Той допълни, че всеки вагон носи приход и ако натоварването беше ефективно, нямаше да има пропуснати ползи и загуби за железницата.
Бунев заяви, че участие в стачката са декларирали над 50 на сто от служителите. В нея ще се включат и служители на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ).
преди 12 години Реформа в БДЖ не се прави. Съкращава се персонал, защото са наистина пред фалит. Това което се прави няма да спаси компанията, а и целта не е това, а да я разпрарчатосат и някой да я купи евтино. Например, само който не е питал за цените на товарните превози не е наясно, че бяха невъзможно високи, което ги правеше абсолютно неконкурентни на автотранспорта..Защо са такива? Ами много е просто. Защо някой ще иска да нямат работа и по каква причина?! Пътническия превоз също може да е на печалба, но .... някой пак не иска. А за кражбите да не говорим. Ония 1500 вагона дори не ги търсят в момента... Така, че за мен нещата са ясни. Фалит, а после ще се появи някой стратегически купувач от чужбина, с български собственици разбира се и готово.. Тогава обаче пак няма да тръгне като хората, защото както знаем в 95% от случаите тия наши назначени милионери на пазара не могат да се оправят. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Крайно време е да се реши БДЖ каква компания ще е и за кого ще работи - дали ще е рентабилна компания, която работи в услуга на и за своите клиенти, или раздута, постоянно губеща компания, която работи... заради самата себе си - за да създава работа на железничари и да храни синдикалисти (колкото повече работници, толкова повече членски внос).Пред втория вид БДЖ - такъв какъвто го гледаме през последните 20 години - е по-добра дори перспективата изобщо да няма БДЖ. Такова БДЖ, в което някакви мърляви железничари получават някакви мърляви заплати, които едва ги държат живи, и возят въздух (или пътници без билети) по линии, които отдавна са загубили смисъла на своето съществуване, във влакове-гробници, които могат да пламнат всеки момент, няма смисъл повече да съществува. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години От една страна новото ръководство, от друга ЕК не дава държавата да дава пари, дори иска връщане на вече дадени, от трета кредита от СБ, за да тръгне, пак ЕК трябва да каже ОК и от четвърта Дянков не дава пари без реформи. От пета Кредиторите също се чудят какво да правят, дали да фалират БДЖ, като му скочат веднага или то ще оцелее.Като чели средата за реформи е налице. Ще бъде много интересно, дали стачката ще се проточи и дали случайно няма да се наложи съкращаване на 5 000 души, вместо 2 000.Кутията на пандора е отворена и в ръцете на служителите е да осъзнаят, че Кредиторите, ЕК и Дянков няма да им се поддат.Или ще се поддадат? Предстои да видим. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години дали са 2-3-5, няма значение. колкото е икономически изгодно - толкова да са. ама да не са така субсидирани с парите на всички отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години ами 3-4 конкурента.... малко са моне 7 или по добре 9 ..... какво говориш, като текучеството на превози е толкова малко, можеби по линия на фирма... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години сякаш новото ръководство на БДЖ е готово на реформи. друг въпрос е с какъв обхват, тъй като синдикатите манипулират и извиват ръце отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години За мен лично трябва да се следва концепцията, държавата да се грижи за инфраструктурата. Ако има социални "влакове" и т.н. те да си минават като социално подпомагане през съответното министерство. А превозите да са частни като се създаде конкуренция - поне 3-4 конкурентни компании. А държавата да събира такси за инфраструктурата.Същото трябва да е и в енергетиката, а там е на обратно: държавни производители, частна инфраструктура ?!? Много глупости се вършат за съжаление. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години да отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години А това, че в БГ синдикатите за нищо не стават се знае от отдавна.Най яркия пример е учителската стачка от 4-5 години. Сега и да искаме образование ще трябва да се гради от нулата отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години така е. при сегашните дотации от държавата и политика на наливане на пясък в морето обаче няма как да се развиват конкурентни услуги по превоз отговор Сигнализирай за неуместен коментар