На въпрос на Investor.bg за загубите на железниците при евентуална стачка Владимиров уточни, че загубите при товарни превози ще бъдат 400 хиляди лева на ден, а при пътническите превози - 200 хиляди лева на ден. Той обаче не прогнозира колко време могат да издържат железниците при стачка, но каза че зависи от кредиторите, които могат да си поискат вземанията.
Владимиров каза още, че с планираните съкращения на 2000 човека тази година няма да приключат съкращенията в БДЖ. Такива ще има и през следващата година, но главно чрез непопълване на местата на пенсионираните служители.
Владимиров посочи, че целта на БДЖ ще бъде следващата година холдингът да приключи с финансов резултат нула. Той сподели, че очакванията са загубите на железниците тази година да са около 30 милиона лева, включително и планираните обезщетения за съкратените служители. В сумата не се включват загубите при евентуална стачка.
Малко по-рано днес синдикалните лидери в железопътния транспорт потвърдиха решимостта си за ефективна стачка на 24 ноември. Председателят на синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев коментира, цитиран от БТА, че ръководството на БДЖ „не желае диалог, а иска конфликт“.
По данни на синдикатите между 50 и 100 вагона ежедневно не се осигуряват в БДЖ за товарни и пътнически превози. По думите на Бунев, „това е тенденциозно“. Според синдикалния лидер в БДЖ нарочно не се правят ремонти на вагони с оправданието, че нямат пари. Той допълни, че всеки вагон носи приход и ако натоварването беше ефективно, нямаше да има пропуснати ползи и загуби за железницата.
Бунев заяви, че участие в стачката са декларирали над 50 на сто от служителите. В нея ще се включат и служители на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ).
преди 13 години Умни хора сте - помислете над това. Да раздробиш дейностите на БДЖ е все едно Столична община да разглежда паяците и наказателните паркинги отделно. Паркингите са печелившите, а паяците трупат доста повече разходи. Същото е с така налаганото разделение на дейностите в БДЖ. Затова и рафинерията на Лукойл е 'губеща' , а тъговската дейност е печалбите с регистрация в чужбина. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Синдикатите няма да ги коментирам, но реформа за родните управленци често означава съкращаване на дейности и предоставянето им на външни фирми, за което, ако погледнете отчетите на държавните фирми ще се види, че след аутсорсването вместо понижение, разходът е по-голям. Убеден съм, че така ще стане с БДЖ - съкращават ремонтните звена на вагони например, което сега струва примерно 2 милиона на година, а догодина плащат на частни фирми за същото 3 милиона. Вижте какви са приходите на тези 'реформаторски шефове' от наеми на магазини и реклами по гарите и тогава да говорят. БДЖ не е само 11000 заети, но и гари, комуникации, инфраструктура из цялата страна. Терминалите в пристанищата, рафинерии и заводи са неадекватно използван актив. Да казват, че увеличени приходи нямало как има без увеличение на билетите за пътници и особено социално слаби групи е настройване на обеществото само срещу стачниците. Търговците на скрап се облизват и лобират за поредното изродено реформиране. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Ами то и Кремиковци имаше дългове, обаче въпреки това някой доста намаза от сделката. За тая работа си има юристи, синдици и т.н. ликвидатори - от мен да знаеш - ако някой от властимащите е решил да хариже БДЖ на "инвеститор", можем само да се оплачем на арменския поп... Алтернативата е много радикална... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години (...) 1000 вагона * 28 тона * 1000 кг * 45 ст. на кг. желязо (скрап) = 12.6 млн. Дори и 10 вагона да са, това са си 126 000 лв. - струва ми се доста повече, от колкото би получил един директор на депо (или въобще директор) в БДЖ. Ако добавим това, че БДЖ има доста повече железария, имоти и т.н. - логично ще достигнем до извода, че и други хора преди нас са я правили тая сметка и сега просто действат по реализацията на плана....:( отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години "А ако имат много тарифи и за мен обявяват едни, а за други други, то няма какво да ги жалим". - както мобилните оператори имат различни тарифи за различни видове и размери лица, не виждам защо БДЖ да няма. Все пак различните клиенти реализират различен оборот. Ако ти не си успял да се договориш за по прилична тарифа, защо за това да са виновни от БДЖ?Че рибата мирише откъм главата, така е. Затова в БДЖ беше сменен първо изпълнителният директор, който пък направи основни размествания в управителите на Пътнически и Товарни превози. Не знам дали това е просто политическа поръчка или наистина е плод на забелязани неефективности и ниска продуктивност на въпросните мениджъри.... И още нещо - всички си мислят, че 2000 души ще бъдат съкратени от оперативния персонал. Мисля че съвсем не е така - ще си отидат и доста административни служители, които не са достатъчно полезни за организацията...Относно далаверата - пиша го още в предния пост. Ако се върнем на липсващите 1000 вагона - (...) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години На мен ми обявиха високи.. пък не знам.. А ако имат много тарифи и за мен обявяват едни, а за други други, то няма какво да ги жалим. Мисълта ми е обаче, че рибата мирише от главата. Ако една компания не работи като хората какво правите? Казвате на боса и да състави списък с тия които ще се уволняват, или уволнявате него и целия борд на директорите? И може да има излишен персонал, може да има проблеми със синдикатите, обаче ако една компания е на загуба, не метачите и баба Гицка чистачката са виновни, а ръководството. Баба Гица и да я уволнят, пак ще потънат като Титаник. Е? Значи идеята не е да се спаси БДЖ, а точно някоя далверка да се завърти с компанията. То е от ясно по ясно.. Ако наистина искаха да правят някакво спасение, щяха първо да сменят борда на компанията.. След като стария за 2 години не е постигнал нищо.. За това и нещата са ясни и залагам бутилка бърбън, че скоро тая компания ще е купи някой "чужд" инвеститор, като тоя който купи Булгартабак.. .. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години "БДЖ има 800 млн. лева дългове, най-големият му товародател (Кремиковци с над 30% дял товари) фалира, вагоните и локомотивите са в насипно състояние, изобщо в час ли си? В това състояние, в което е БДЖ в момента, държавата не може дори да подари Пътнически превози..." - Ами нека щом дори никой за подарък не иска пътнически, да ги подари на мен. :))))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години "а да я разпрарчатосат и някой да я купи евтино"???БДЖ има 800 млн. лева дългове, най-големият му товародател (Кремиковци с над 30% дял товари) фалира, вагоните и локомотивите са в насипно състояние, изобщо в час ли си? В това състояние, в което е БДЖ в момента, държавата не може дори да подари Пътнически превози, а за Товарни и 100 млн. ще са успех. Естествено, че БДЖ може да е печеливша и рентабилна, но не с толкова работници и не с толкова линии. Понеже държавата не може да преструктурира подобни дружества (по ред причини, най-вече популизма на синдикатите и опозицията, която и да е тя в момента), тя ги "подарява" на инвеститори, които ги преструктурират вместо нея, справка БТК. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Пропуснах да добавя, че при БДЖ Пътнически превози думата "печалба" има доста различно значение... Само ще вметна, че доста под 50% от приходите на фирмата са от превозна дейност. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Не съм сигурен дали тарифите на БДЖ Товарни превози са чак толкова високи, но предполагам, че с различните клиенти се договарят отделно. И понеже все пак извършват значителен обем превози, вероятно все пак е конкурентна на алтернативните транспорти.... иначе и на мен ми се струва, че БДЖ е апетитна хапка за някой "инвеститор" и в крайна сметка процедурата по оптимизирането ще доведе до продажба на безценица... както вече видяхме с доста други български предприятия... Моля да замълчат тези, за които "Кремиковци е продаден на най-добрата възможна цена"... :((( отговор Сигнализирай за неуместен коментар