fallback

Добрич и Кюстендил се обявиха срещу евентуалното намаляване на влакове

Кметът на Кюстендил призовава реформите в БДЖ да включват и "обновяване, а не само съкращаване"

16:28 | 14.11.11 г.
Автор - снимка
Създател

Областният управител на Добрич Желязко Желязков и кметът на община Кюстендил Петър Паунов настояват влаковете по линиите Кардам–София и Радомир–Гюешево да не бъдат закрити при осъществяване на реформите в БДЖ, съобщи Dnes.bg.

Според обявеният от ръководстовото на „Холдинг БДЖ“ план за продължаване на реформите в железниците, предстои намаляване на броя на пътуващите на денонощие влакове с една четвърт „150 влака. Засега не се предвижда да има пълно закриване на губещи направления.

Днес двамата градоначалници възразиха пред медиите срещу евентуално прекъсване на жизненоважните връзки за областите. "Добричка област е сред най-отдалечените от столицата, в региона са включени осем общини и железопътният транспорт е предпочитан от пътниците през цялата година, особено през есенно-зимния сезон", се посочва в писмо на областния управител Желязко Желязков до транспортния министър Ивайло Московски.

"Основният пътникопоток в двете направления е от студенти, служители в командировка, както и социалнослаби жители на областта. Евентуалното съкращаване на бързия влак би довело до нарушаване връзките със столицата – административни, здравни, образователни, социални", се подчертава в писмото.

Премахването на влака ще създаде неудобства от финансово естество и социално напрежение сред населението в региона, се коментира още в писмото.

Областният управител на Добрич настоява дори към бързия влак допълнително да бъде прикачен спален вагон. „В момента линията е губеща, защото пътниците търсят по-удобни начини на придвижване“, смята той.

„Нито един влак по линията Радомир–Гюешево не трябва да бъде променян или закриван“, заяви от своя страна кметът на община Кюстендил Петър Паунов. „Съкращаването на линии и на определени влакове за нас е неприемливо и недопустимо, защото това обрича цели региони на обезлюдяване. Ние няма да станем съучастници в подобно нещо. Ще поискаме информация за това, което се предвижда”, заяви Петър Паунов.

Кметът обясни, че не е ясна и съдбата на ключовия за фирмите в района товарен възел.

„Ако той се закрие, няма как на местния бизнес да му се налага да прави предварителни заявки, което ще затрудни изключително много фирмите“, посочи той.

Според кмета промените в БДЖ трябва да предвиждат и обновяване, а не само съкращаване.

„Провалът на БДЖ не идва от този регион. Няма как да говорим за Коридор №8, а в същото време да режем линии и вагони за скрап”, заяви Петър Паунов.

Още новини от България четете в Dnes.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:22 | 11.09.22 г.
fallback