fallback

Гръцката криза като стимул за българския туризъм?

След като не се възползвахме от арабската криза, сътресенията в Гърция предоставят втори шанс да дадат тласък на родния туризъм, коментират специалисти

16:37 | 08.11.11 г. 4
Автор - снимка
Създател

Снимка: sxc.hu

Сътресенията в арабския свят и в Гърция биха могли да окажат благоприятно въздействие върху българския туризъм. Това беше мнението на част от лекторите по време на конференцията за имоти BalREc, която се провежда вчера и днес в София.

Според Людмила Ненкова, изпълнителен директор на „ГБС-турс” АД, въпреки че не е радостна и крие рискове гръцката криза може да се окаже ползотворна за българския туризъм. Тя каза, че от африканската криза браншът не е успял да спечели много, като вместо това отливът на туристи от Северна Африка е благоприятствал пазари като Испания. Тя отчете като недостатък факта, че българският туризъм все още не може да се възползва дори от такива големи събития. Тя обаче е оптимист за 2012 г.

„Сега с Гърция нещата са различни... В Гърция имаме много туристи. Мисля, че все пак тази година ще имаме шанса да задържим доста българи при нас, а и да привлечем чужди – имаме добра база, имаме гъвкави цени“, каза тя.

Ненкова обаче предупреди, че трябва да се внимава с намалението на цените, защото веднъж намалена цена впоследствие много трудно може да бъде коригирана.

Подобно мнение изказа и Маню Моравенов, изпълнителен директор на „Феърплей пропъртис” АДСИЦ, според когото след арабската криза българският туристически сектор има „втори уникален шанс“ да привлече множество чуждестранни туристи, вместо в Гърция може да дойдат в България, тъй като са свикнали с региона.

Важен е обаче и въпросът как да ги задържим и да изберат страната ни и след края на кризата, смята той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:16 | 13.09.22 г.
fallback