Българският туристически бранш трябва да се ориентира към по-висок сегмент туристи, с което да повиши добавената стойност в сектора. Това беше мнението на участниците в дискусията, посветена на ваканционните имоти и туризма, по време на конференцията за имоти BalREc, която се провежда с медийното участие на Investor.bg.
По думите на Анна Борисова, директор „Бизнес развитие”, „Ривиера”, Интерхотел „Сандански”, страната ни предлага много възможности за различни видове туризъм, но все още продава евтин продукт за нискобюджетни туристи.
Въпреки луксозния сграден фонд, който бе изграден през последните цени, страната ни има лошо име и репутация. Тя е интересна за нискобюджетния турист, който идва за 1 седмица на базата на олинклузив и не е склонен да похарчи нито един лев повече от първоначално платените.
Според нея България трябва да се препозиционира на европейския туристически пазар като дестинация от по-висок клас.
По мнението на Елена Косева, изпълнителен директор на „Св. Св. Константин и Елена холдинг“, за тази промяна има две групи предпоставки. Едната е свързана със задълженията на страната като промотиране на дестинацията, изграждане на инфраструктурата и т. н. Сред тях е и експлоатацията на всички дадености като минерални извори, исторически и културни паметници и т. н.