fallback

За година вътрешното потребление на вино се е покачило с близо 17%

Това показват данните на Изпълнителната агенция по лозата и виното

16:30 | 02.11.11 г.

Вътрешното потребление на вино, което активно нараства през последните три години, отбелязва пореден връх, като за деветмесечието на тази година то се е покачило с близо 17% на годишна база, сочат данните на Изпълнителната агенция по лозата и виното.

Данните от винпромите за отчетния период показват, че на вътрешния пазар са реализирани над 58,4 млн. л от рубинената и кехлибарена напитка. А през деветмесечието на миналата година тези количества са били 50,1 млн. л., което означава ръст от 8,3 млн. л за тази година.

Представители на бранша поясниха, че голям стимул за нарасналото потребление има и туризма, където чрез системата на all inclusive през тази година бяха реализирани значителни количества вино.

През последните години винопоризводителите активизираха маркетинговата си политика спрямо българския потребител и това също е допринесло за нарасналото търсене, обясни председателят на агенцията по лозата и виното Красимир Коев.

При износа почти не се наблюдава промяна, като за деветте месеца на 2011 г. са експортирани над 34,2 млн. литра, или с 2,6% повече от същия период на миналата година.

Руският пазар отново държи първенството в износа, но вместо с 80%, какъвто беше обичайният му дял в общия експорт, за периода от януари до септември, този дял се е свил до 45% с реализираните малко над 15,5 млн. л.

Сериозно нарастване се отчита в изоса за Румъния, където са реализирани над 6,5 млн. л.

Значителни количества вино са продадени също и в страни като Полша, Великобритания, Чехия, Белгия, Германия, Унгария, Монголия и др.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:14 | 06.09.22 г.
fallback