Българите са най-доволни от културните и развлекателните услуги и от услугите в областта на въздушния транспорт, съобщиха от асоциация "Активни потребители", като се позовават на проучване на Европейската комисия "Индекс на потребителските пазари", съобщи БТА.
Най-ниско са класирани доставчиците на електроенергия, ипотечните кредити и посредниците на недвижими имоти. Топлофикационните услуги не присъстват в класацията, уточняват от Асоциация "Активни потребители", като причината е в спецификата на топлоснабдяването в повечето европейски държави и затова потребителите са давали мнението си за доставчиците на природен газ, но не и за топлофикациите.
Пазарите на услуги продължават да са слаби, както и през 2010 г., като финансовите и мрежовите услуги са под средното ниво. Трите най-ниски показателя са за потребителските пазари на инвестиции (включително пенсии и ценни книжа), услугите в областта на недвижимите имоти и ипотечните заеми.
С няколко изключения (колите втора ръка и автомобилните горива), пазарите на стоки са започнали да работят значително по-добре, сочи проучването.
В сравнение с 2010 г. пазарите на електроенергия и горива са се влошили най-много, което може да отразява и нагласите на потребителите за цените на електроенергията и горивата.
България няма традиция за извършване на подобни задълбочени проучвания. За подпомагане на потребителските организации за последните три години в бюджета на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма бяха предвидени общо 240 000 лева, от които са предоставени едва 40 000 лева, допълват от асоциацията.