Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) разреши придобиването на самостоятелен контрол от холандсака компания за бързооборотни стоки „Юниливър НВ“ чрез дъщерното й дружество „Юниливър България” ЕООД върху българските компании за производство и продажби на сладоледи „Дарко” ЕАД и „Айс Лайн” ЕАД, София, съобщиха от КЗК.
Сделката беше сключена през август тази година и беше определена от мениджмънта на „Юниливър“ като „основополагаща за по-нататъшното консилидиране на позициите на компанията в региона и на Балканите“.
Проверката на КЗК е показала, че „Юниливър“ планира да разшири бизнеса на българската компания „Дарко“ и да увеличи избора на потребителите, като допълни портфейла с продуктите Algida. Компанията възнамерява да изследва и възможностите за износ.
Анализът на сделката е доказал, че пазарът на сладоледи в България е конкурентен и с ниски бариери за навлизане. „Очаква се в резултат на концентрацията „Юниливър“ да разшири пазарното си присъствие в интензивна конкуренция с „Нестле“, което би оказало положителен ефект на пазара“, се посочва в мотивите на КЗК.
Комисията счита, че придобиването няма да доведе до установяване на господстващо положение, което би могло да попречи на ефективната конкуренция.