Първите девет месеца на годината са били доста успешен период за пазара на нови превозни средства у нас. Данните на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП) показват 23,21% ръст на годишна база, отчетен при продажбите на нови автомобили, камиони и автобуси.
Данните на ААП представляват добри сигнали, както за покупките на леки коли, така и за тежкотоварната техника и автобусите.
За периода от януари до края на септември са реализирани продажби на 15 983 нови автомобила. Това е ръст от 21,2% спрямо продадените за същия период на миналата година 13 189 нови коли.
При камионите и автобусите увеличението е още по-голямо. След реализирани общо 568 продажби през януари-септември 2010 година, за първите девет месеца продажбите са 967 броя. Това е ръст със 70,2% на годишна база.
Най-силно за периода януари-септември отново се представят от Volkswagen. Те са реализирали продажби на 1 847 нови автомобила, което затвърждава марката като лидер на пазара от началото на годината с пазарен дял от 11,56%.
Второто място по продажби за първите девет месеца на годината се пада на Ford, които са продали 1 390 нови коли, с което увеличават с 10,1% сделките спрямо същия период на миналата година, когато са продали 1 262 автомобила. Пазарният дял на марката за периода януари-септември 2011 г. е 8,7%, а за същия период на миналата година той е бил 9,57 на сто.
На трето място за периода са вносителите на Toyota, които са продали общо 1 374 нови коли и имат пазарен дял от 8,6%. За същия период на миналата година Toyota са продали 1 450 коли.
На четвърто място се нарежда Dacia с продадени 1 189 автомобила за деветте месеца на тази година спрямо 912 коли за същия период на миналата година.
Ръст отчитат и продажбите на Peugeot и Skoda, които разделят пето и шесто място с продадени по 1 162 автомобила за деветмесечието на тази година спрямо съответно 1 032 и 868 продадени коли за същия период на миналата година.