Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани на „Кауфланд България ЕООД енд Ко” КД да заблуждава потребителите, като им предлага холандски охладени пилешки бутчета, които представя за български, съобщиха от институцията.
От КЗП са установили, че върху допълнително залепен етикет за страна на произход е посочена България, а върху етикетите на опаковката с цената за всяка отделна разфасовка има етикет, който сочи за доставчик фирмата „Пилко” ЕООД. Информацията за българския произход на пилешките бутчета оказва влияние върху потребителя да ги предпочете пред тези на конкурентни фирми, тъй като оставя впечатлението, че стоката е прясна, а транспортът от Холандия изисква време и специални условия на съхранение, се казва в съобщението на комисията.
В хода на проверката инспекторите са установили, че поставянето на заблуждаващата информация е търсен ефект, а не неволно объркване, тъй като в обекта е нямало налични охладени пилешки бутчета с български произход. Към момента на проверката в обекта е имало 20 кашона с охладени пилешки бутчета от Холандия с общо тегло 200 кг.
За да привлече потребители, търговецът е разпространил и рекламна брошура, с която информира за промоция на охладени пилешки бутчета с 40% намаление. Според информацията на сайта на фирмата всяка седмица брошурата достига до над 1 милион български семейства в цялата страна и това определя рекламната кампания като мащабна.