fallback

Комисия забрани подвеждаща реклама за продажба на китайски стоки като германски

Компанията „Меркари – България” заблуждавала клиентите с реклама, че продуктите в неин магазин са германски

11:24 | 27.09.11 г.
Автор - снимка
Създател

Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани нелоялна практика на дружеството „Меркари - България” ЕООД, свързана със заблуждаваща информация за произхода на продаваните стоки в магазин на компанията, съобщиха от КЗП.

Некоректността се изразява в поставения на входа и витрините на обекта надпис „Merсari - магазини за немски стоки”, който създава впечатлението у потребителите, че в него се продават висококачествени продукти от Германия, докато на практика една част от тях са китайски. Търговецът е привличал потребители и чрез разпространявани в района на магазина брошури със същата заблуждаващата информация.

Проверката установила още, че всички стоки в магазина са с етикети, върху които пише внос от или произведени в Европа, като липсва информация за името на производителя. Стоките, които се продават в магазина, са най-разнообразни – от електрически уреди, електроника и кухненски прибори до дрехи, обувки, детски играчки, козметика и сувенири.

По начина си на представяне данните променят икономическото поведение на потребителя, като го насърчават да предпочете тези стоки пред други със сходни характеристики и цени поради утвърденото мнение за високото качество на немските продукти, се посочва в заключението на комисията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:37 | 13.09.22 г.
fallback