Заради проблемите на туристите, пътували с пакети на “Алма Тур”, Комисията за защита на потребителите (КЗП) излезе с препоръки към потребителите при избор на туроператор.
Комисията съветва първо потребителите да се уверят, че туроператорът е регистриран. Освен това, от фирмата трябва да се изисква сертификат за застраховка, която да покрие нейната отговорност за причинени вреди вследствие неразплащане със своите контрагенти, неплатежоспособност или несъстоятелност. В случай че туроператорът не предостави договор за застраховка, е разумно потребителят да се откаже от сключване на договор с него, посочват от КЗП.
Хората трябва да питат и за документ за заплатена застрахователна премия.
Потребителите трябва да настояват още туроператорът да предостави в писмен вид предварителната информация за избрания пакет. При сключването на договор пък трябва да бъде издаден ваучер, както и договорът задължително да е в писмена форма.
При заплащане задължително да се изисква документ за платената сума.
Най-късно до 7 работни дни преди пътуването туроператорът трябва да предостави в писмена форма информация за името или фирмата, адреса и телефонния номер на свой представител в посещаваното място, а при липса на такъв – да посочи данни за установяване на контакт с него, посочват още от потребителската комисия.
„Ако въпреки регистрацията на туроператора продължавате да изпитвате съмнения относно надеждността му, бихте могли да се свържете поотделно със всеки един от контрагентите му и да проверите дали са направени резервациите в хотелите, в които предстои да отседнете, издадени ли са билетите за транспортните средства, които е предвидено да ползвате и т.н.”, съветват още от КЗП.
През почивните дни 22 и 23 септември от 9,00 до 17,00 часа на телефона на потребителя 0700 111 22 ще отговаря дежурен експерт, който е компетентен да дава съвети относно правата на потребителите при ползването на услугите на туроператор и във връзка със ситуацията с туристите с пакети на „Алма Тур БГ”.