fallback

През 2011 г. най-засилена е консумацията на вина в ниския ценови клас

Тази година пазарът на вино у нас се характеризира с появата на нови доставчици и разширяване на вноса

11:56 | 17.09.11 г.
Автор - снимка
Създател

През 2011 г. най-засилена е консумацията на вина в ниския ценови клас – до 7 лв. на бутилка, съобщи управителят на „Бибендум” и изпълнителен директор на веригата Casavino Радослав Николов.

Относително силни са продажбите и във високия клас – над 20 лв. за бутилка, докато средният сегмент – 8-18 лв. почти не съществува. 

По негови данни търговията с вино в България това лято бележи ръст в сравнение с лятото на 2010 година.

Николов заяви още, че тази година пазарът на вино у нас се характеризира с появата на нови доставчици и разширяване на вноса. В същото време старите играчи разширяват асортимента си.

От своя страна потребителите все повече се интересуват от характеристиките на вината, които пият и  са склонни да експериментират с нови сортове и марки.

През лятото на 2011 г. българинът заложи на вина от вида розе в стила на френския регион Прованс, нещо нехарактерно досега за българската трапеза.

Прогнозата на Николов е, че през есента на 2011 г. употребата на бели вина у нас ще се увеличи. Това е една постоянна тенденция в развитието на българския пазар. Причината е, че в последните 3-4 години в кухнята ни навлизат все повече ястия, подходящи за консумация с бяло вино. Модата идвала от Гърция, която българите все по-често посещават през празничните дни.  

Към момента най-предпочитани на българския пазар са свежите млади бели вина от сортовете Совиньон блан и Траминер.

В сегмента червени вина България става все по-добра като производство. Най-добър потенциал за развитие има в сортовете Рубин и Мелник. Като цяло в близко време ще се пазаруват все повече български червени вина, твърди експертът.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:01 | 10.09.22 г.
fallback