През 2011 г. най-засилена е консумацията на вина в ниския ценови клас – до 7 лв. на бутилка, съобщи управителят на „Бибендум” и изпълнителен директор на веригата Casavino Радослав Николов.
Относително силни са продажбите и във високия клас – над 20 лв. за бутилка, докато средният сегмент – 8-18 лв. почти не съществува.
По негови данни търговията с вино в България това лято бележи ръст в сравнение с лятото на 2010 година.
Николов заяви още, че тази година пазарът на вино у нас се характеризира с появата на нови доставчици и разширяване на вноса. В същото време старите играчи разширяват асортимента си.
От своя страна потребителите все повече се интересуват от характеристиките на вината, които пият и са склонни да експериментират с нови сортове и марки.
През лятото на 2011 г. българинът заложи на вина от вида розе в стила на френския регион Прованс, нещо нехарактерно досега за българската трапеза.
Прогнозата на Николов е, че през есента на 2011 г. употребата на бели вина у нас ще се увеличи. Това е една постоянна тенденция в развитието на българския пазар. Причината е, че в последните 3-4 години в кухнята ни навлизат все повече ястия, подходящи за консумация с бяло вино. Модата идвала от Гърция, която българите все по-често посещават през празничните дни.
Към момента най-предпочитани на българския пазар са свежите млади бели вина от сортовете Совиньон блан и Траминер.
В сегмента червени вина България става все по-добра като производство. Най-добър потенциал за развитие има в сортовете Рубин и Мелник. Като цяло в близко време ще се пазаруват все повече български червени вина, твърди експертът.