fallback

Преглед на печата за 16 септември

07:24 | 16.09.11 г.
Автор - снимка
Създател

София планира да изпрати още 40 000 бали с боклук към Ловеч

в. Дневник

София все още търси място на последните малко над 90 000 бали с боклук и е предложила на община Ловеч, която вече посрещна един транш, да приеме още 40 000 бали. Все още обаче отговор не е получен. Това каза днес зам.-кметът на столицата Мария Бояджийска пред парламентарната комисия по околна среда в отговор на въпрос от Петър Курумбашев (БСП) за "този най-добър експортен продукт на Столична община".

Зам.-кметът беше поканен заедно с представители на министерството на околната среда да дадат отчет за напредъка по проекта за софийския завод за боклука. Покрай въпросите си към тях депутатите очаквано политизираха темата с взаимни критики. На изслушването присъстваше и червеният кандидат за кмет на София Георги Кадиев. Проектът изостава от всички обявявани досега срокове, посочи Георги Божинов от БСП и запита кога най-рано се очаква "там, където берем макове, вече да има завод". В отговор Бояджийска заяви, че изпълнението на завода може да започне веднага, след като Европейската комисия одобри апликационната форма на София за основната част от системата - завода за механично-биологично третиране на боклука.

Катарските авиолинии планират повече полети от и до София

в. Дневник

Катарските авиолинии (Qatar Airways) планират да увеличат честотата на полетите си от Доха до София, а до една година да пуснат и нови маршрути от България. Това каза изпълнителният директор на превозвача Акбар Ал Бакер ден след като в София кацна първият самолет по редовната линия до Доха. Новите редовни полети ще са до далечни дестинации, но не дадоха повече подробности за маршрутите.

Засега редовните полети на "Катар еъруейс" от София до Доха и обратно се изпълняват четири дни в седмицата с междинна спирка в Букурещ.

До месец ДКЕВР ще даде ход на субсидираните екоцентрали

в. Дневник

До средата на октомври ще станат ясни изкупните цени, по които бъдещите централи на възобновяеми източници (ВЕИ), построени с национални или европейски субсидии, ще продават зелен ток. Това съобщи за "Дневник" източник от Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР), която предстои да изчисли тарифите.

Последните промени в цените за зелена енергия са от 1 юли, но тогава енергийният регулатор пропусна да публикува тарифи за централи с публично съфинансиране. Законът за енергията от възобновяеми източници, приет през пролетта, разграничава мощностите, построени с лични средства и кредити, от изградените с европейски и национални помощи, за да се избегне двойното субсидиране, съществувало до момента.

Държавният резерв покани "Лукойл" да съхранява още от горивата му

в. Дневник

Държавната агенция "Държавен резерв и военновременни запаси" предложи на "Лукойл Нефтохим" да съхранява срещу съответното заплащане още 3569.103 тона самолетно гориво за българските нужди, показва справка в регистъра за обществените поръчки. Ведомството ще плати за услугата съхранение, горивата се купуват отделно.

Досега от резерва не са обявявали подобен конкурс. На въпрос защо се налага наемането на допълнителни складове от държавният резерв при положение, че досега не е обявявана такава поръчка според справка в регистъра за обществените поръчки, от ведомството отговориха, че не разполагат със собствена база.

Трайчо Трайков и Румен Петков влязоха в словесна престрелка

в. Сега

БСП и икономическият министър Трайчо Трайков взаимно се обвиниха в некадърност. Повод за това стана ситуацията с блокираните туристи на летището в Бургас, съобщи Дарик. Трайков дойде в парламента, за да отговори на социалистите, които вчера поискаха оставката му заради кризата с чужденците.

"След като вчера бяха извозени и последните руски туристи, останали от уикенда на наша територия, започвам да си мисля, че някой е изложил и вас да предприемете политическа атака в рамките на предизборната кампания, за да убедите хората колко некадърни са управляващите", каза Трайков и допълни: "Очевидно вляво сте пропуснали факта, че авиокомпанията не се казва "Балкан", а туроператорът не е държавната фирма "Балкантурист". Сигурно авторите на декларацията помнят онези времена, когато държавата беше единствен собственик и единствено отговорна, но нещата се промениха".

Фандъкова огледа проблемите на новата отсечка на Околовръстното

в. Сега

Предсрочно пуснатият вчера участък на Южната дъга на столичното Околовръстно шосе предизвика объркване у много шофьори. Досегашните навици на шофьорите и липсата на подходяща маркировка по новооткрития днес път станаха причина десетки от тях да влизат по грешка в лентата за насрещно движение, съобщава БТВ.

Проблемът обаче не е само за колите. За пешеходците също има препятствия. На кръстовището на изхода за "Младост" пешеходната пътека свършва не къде да е, а в мантинелата.  Всичко това наложило късно снощи кметът на София Йорданка Фандъкова и представители на Агенция пътна инфраструктура да обиколят отново новата отсечка на шосето. Кметът увери, че проблемът на кръстовището ще бъде отстранен в най-кратки срокове.

Найденов ще затворя училища, ако не предлагат качествени храни

в. Новинар

Земеделският министър Мирослав Найденов се закани, че държавата ще затваря училища, които не изпълняват наредбата за специфични изисквания към безопасността и качеството на храните, предлагани в учебните заведения.

По думите му наредба е рестриктивна, но това ще гарантира качественото хранене на децата по училищата. След изборите предстои среща със Сдружението на общините, за да се запознаят новоизбраните кметове с наредбата, поясни Найденов. Целта е местната власт да е наясно с изискванията, за да предприеме мерки за затварянето на учебни и детски заведения, в случай, че е необходимо.

По Цариградско, "Брюксел" и Околовръстното ще караме с до 90 км/ч

в. „Стандарт“

Да вдигне максималната позволена скорост по основните булеварди на София обмисля Столичната община. Целта е автомобилите да се движат по-бързо, а задръстванията, както и вредните емисии да се намалят. Вдигането на скоростта е само част от Генералния план за организация на движението в града, който ще се разглежда в градския парламент идната седмица.

В момента ограничението по тези трасета е от 50 до 80 км/ч, припомниха от Столична община. "Това, че ще караме по-бързо обаче, не само че ще ни спести хабенето на нерви и чакането в "тапи", но и ще намали праха във въздуха", отчетоха специалисти от транспортната комисия в кметството. Според тях вдигането на скоростта няма да увеличи, а ще намали катастрофите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:43 | 16.09.11 г.
fallback