Предвижда се почти всички средства, предназначени по Оперативна програма „Транспорт“ първоначално за изпълнение на проекта за подобряване на условията на корабоплаване по река Дунав, да бъдат прехвърлени към други проекти по програмата и основно за софийското метро, съобщиха на семинар във Варна експерти от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
Въпросният проект предвижда издълбаване на плитките участъци на река Дунав, за да няма затруднения при корабоплаването при по-ниско ниво на реката, като подобен проект би трябвало да изпълнява и Румъния.
Изпълнението на проекта обаче е забавено вече с над 2 години главно по вина на Румъния и стартирането му се отлага за следващия програмен период. Това означава, че реалното строителство може да започна най-рано през 2014 г., съобщиха от министерството.
За Investor.bg Мартин Георгиев, отговарящ за европроекти в министерството, посочи, че изричната препоръка на Европейската комисия е проектът да се изпълнява едновременно и от двете държави, включително тръжните процедури и практическото строителство.
Индикативната стойност на българската част на проекта е 138 млн. евро, почти толкова са и предвидените средства от румънска страна.
За настоящия програмен период (до 2013 г.) сега обаче за този проект ще останат само около 10 млн. евро, които ще се използват само за проучване и проектиране.
Останалата част от средствата се предвижда да се разпредели за строителство на софийското метро (около 70 млн. евро), а другите – за ремонт на големи гари, най вече в София и Пловдив.
От министерството съобщиха още, че следващата седмица стартира общественото обсъждане на въпроса какъв трябва да бъде окончателният маршрут на т. нар. „Трети метродиаметър“.
При предложените 5 варианта началната точка е бул. „Владимир Вазов“, а крайната – железопътната линия „София-Перник“. Има разлика в междинните станции, като при едни варианти те минават през „5-те кьошета“, а при други – до НДК или СУ „Св. Климент Охридски“.
По всяка вероятност в края на годината ще се уточни какъв ще е окончателният маршрут на третата линия на софийското метро. Практическото строителство се предвижда да започне през 2014 г.
преди 13 години И теб не мога да те разбера какво искаш, Добруджа определено НЕ пустее - и тази година там има рекордни добиви от пшеница. Само че вече не сме 1901 и пшеницата не се бере от орди жътварки със сърпове и ръкойки, а от комбайни. Дето се вика 1000 души могат цяла Добруджа да ожънат.И кво е това да "не се наливали пари у Софето"? Дай 17% от населението на страната да ходи с каруци по калдъръмени улички, а вместо това да бетонираме Добруджа от край до край - едно море от асфалт и в средата метро от Добрич до Генерал-Тошево. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Изглежда съм сляп, защото не виждам НИКАКВА тотална дискриминация. С конкретния проект съм достатъчно добре запознат, той зависи от проект по ИСПА, който се прави в Румъния и който е с три години закъснение, съвсем очевидно няма да стане сега и парите се прехвърлят към НАЙ-ПОДГОТВЕНИЯ проект, в случая това е метрото. Излиянията ти са излишни, не на място, а изводите напълно погрешни. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години София би трябвало да бъде административна столица. За основен промишлен и всякакъв друг център и липсват доста от предпоставките за това. А като липсват нали се сещате че някой трябва да плати и плаща за да се компенсират тези липси! Мога да ги изброя но няма много място тук!:) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Това да се наливат пари предимно у Софето е ГРЕШКА! Малко ми прилича на опит, да засаждаш пшеница на ВИТОША а да оставиш ДОБРУДЖА да пустее с намерение по късно да опиташ да засадиш и там! Но ...толкова глупости на разните му там управляващи сме платили ...ще платим и тия!:)) П... народ слаба и бедна държава:)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Tо не е до завист, а по-скоро трябва да си сляп за не видиш ТОТАЛНАTA ДИСКРИМИНАЦИЯ и автогеноцид. Отдвана се е потвърдил израза, че има две държави - София и България. Освен това не е ясно какво имаш предвид в началото на коментара и в края му. П.П. В случая с логиката ми, ... тя е ИЗКЛЮЧИТЕЛНО саркастична :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години По твоята логика можем да вземем да отделим южна България като отделна държава, в която да се наливат всички евросредства за авто и жп магистрали (защото ако не си забелязал почти всички средства по ОП Транспорт С ИЗКЛЮЧЕНИЕ на метрото отиват там), а останалата част от страната, ведно със София, да я присъединим към Румъния.АМ Тракия, АМ Марица къде се намират? Жп проектите Пловдив-Бургас, Пловдив-Капитан Андреево, Септември-Пловдив къде се намират? Може би в Младост 4 до Бизнеспарка улево?А да доживеем до следващия програмен период, когато ще се правят проекти основно в северна България и нея ли ще я отделяме? Докога с тази черна българска завист? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години ...или по-добре да отделим София и да я прекръстим на България, като град-държава по подобие на Люксембург, и там да се наливат всички инвестиции и евросредства, а остналата част от страната да минава за провиннция на Турция. Може и да оставим Черноморието като ексклав към новата "България", свързано със София само по Магистрала "Тракия". отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години безсмислено :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Метрото трябва да има спирка на НБУ.Иначе за Овча Купел е безмислено. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Ами то, ако може направо всички европари да се насочат към софийското метро и гарите в София и Пловдив, така че всички 5 милиона и половина "провинциалисти" да отидат там и да станат столичани ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар