Решено е държавното предприятие "БДЖ - товарни превози" ЕООД да се приватизира, съобщи на семинар министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски.
Московски посочи, че според препоръките на Европейската комисия (ЕК) раздържавяването на товарните превози е единственият вариант да бъде одобрен (нотифициран) държавният заем от 460 млн. лв., който Световната банка отпуска на "Холдинг БДЖ" и Националната компания "Железопътна инфраструктура". В противен случай този заем ще се тълкува от Еврокомисията като държавна помощ, поясни още министър Московски.
Министерството на транспорта вече е изпратило писмо за намеренията за приватиция на дружеството до Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол.
На въпрос на Investor.bg за метода и очакваната цена от приватизацията Московски обясни, че дружеството би трябвало да се приватизира изцяло, като най-добрият вариант е това да стане от голям железопътен оператор и финансова институция.
По предварителни данни балансовата стойност на активите на "БДЖ - товарни превози" е около 320 млн. лв. При оценката на дружестнвото обаче ще се имат предвид и пазарните му позиции, както и наличието на лицензии.
Очаква се приватизация на товарните превози на БДЖ да приключи за срок от половин до една година, обясни още Московски.
Агенцията за приватизация ще прецени кога точно да бъде открита самата процедура. Според Московски, ако се налага, ще бъде нает и консултант по сделката.
Транспортният министър съобщи още, че до края на септември стартира и т.нар. предконцесионен анализ на Летище София.
Този анализ ще покаже дали във връзка с по-нататъшната модернизация на летището ще е необходимо единият или двата терминала да бъдат отдадени на концесия на частна фирма.
Решението ще се вземе в зависимост от средствата, които са необходими, за да придобие летище София регионално значение, както и това дали ще бъдат осигурени необходимите бюджетни средства за обновяването му, поясни още Московски.