Купонът свърши. Или поне за европейците, които си организираха алкохолни екскурзии до България, пише в свой репортаж за туристическото приложение на USAToday Кристин Гарвин. Изглежда "алкохолният туризъм" в балканската страна излезе от релси заради наплива от британски, германски и скандинавски туроператори, предлагащи ваканционни пакети със силен махмурлук на ниски цени.
Евтиният алкохол и либерализираните закони превърнаха Източна Европа, и най-вече България, в най-горещата точка за ергенски, момински и всевъзможни купони и запои за европейците от западната част на континента. Но след редицата кървави инциденти, случили се наскоро, включително падащите от хотелски балкони пияни туристи, на Българската асоциация на хотелиерите й дойде до гуша. След като чашата преля и търпението й се изчерпа, асоциацията взе решение да бойкотира туроператорите, надявайки се, че ще пренасочат развратните си клиенти другаде.
Алкохолните екскурзии са популярни в целия свят. Съществуват компании като Thirsty Swagman (в превод от англ. "жадният скитник"), които предлагат на клиентите си "пиянски приключения" и лазене по земята в пъбове и кръчми в Азия, Европа и САЩ.
Някои хора обаче са на мнение, че организираните алкохолни турове се превръщат в прекалено голяма лъжица не само за устата на България, но и за тази на Турция, където хотелите вече не работят с компании, рекламиращи диви партита. Това може да е свързано и с появилите се наскоро документални филми във Великобритания. Скандалните продукции обръщат внимание на безконтролното наливане с алкохол, характерно за местните, които летуват в Източна Европа, и на последствията от неразумната употреба на напитките.
Според нас обаче компаниите по някакъв начин ще успеят да заобиколят ограниченията на властите, завършва репортажът на USAToday.