Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) санкционира „Пауър Баланс България” ООД с 13 700 лв. Причината е заблуждаваща реклама на предлаганите от компанията силиконови и неопренови гривни и силиконови медальони, разпространявани под търговското име "Пауър баланс", съобщиха от ведомството.
Проучването на комисията е установило, че широко прокламираните позитивни характеристики на продуктите не са подкрепени с необходимите доказателства. С текстовете на рекламата се твърди, че накитите „зареждат хората с положителна енергия и повишават тонуса”, а също „спомагат за подобряване възможностите на хората, като технологията променя начина по който живеят, работят и спортуват”.
От КЗК считат, че подобни рекламни послания следва да са базирани на резултати от изпитвания и анализи, направени от самия производител или от рекламодателя на продуктите.
Тъй като „Пауър Баланс България” не представя надлежни доказателства за положителното въздействие на гривните и медальоните „Пауър Баланс” върху организма на човека, описаните характеристики на продуктите остават недоказани, а самата реклама се явява заблуждаваща, са изводите от доклада на КЗК.