fallback

За 71% от българите цената е водеща при определяне на покупката им

Над 60% от хората не разчитат етикетите, показва проучване на "Алфа Рисърч"

14:40 | 08.07.11 г.

За общо 71 на сто от българите цената е сред основните критерии, които определят покупката им. Това показват резултатите от социологическо проучване на "Алфа Рисърч", представено днес на форум за европейските политики при етикетирането на храните, съобщи Dnes.bg.

Като определящ фактор при избора на стоката потребителите все пак са посочили срока на годност. Близо 82% от запитаните заявяват, че при избора на продукта първото, което гледат, е неговата трайност.

Анкетата показва, че 63 на сто от потребителите срещат затруднения при разчитането на информацията върху етикетите, а 33 на сто не разбират значението на част от числата и символите върху тях.

Едва 39% четат редовно обозначенията върху етикетите, сочат още данните.

За 72% от анкетираните е важно да знаят какво е отражението на храната върху тяхното здраве. Въпреки това търсенето на информация за състава на продуктите още не се е превърнало в част от всекидневните навици на пазаруващите, коментира социологът Боряна Димитрова.

Само 22 на сто от запитаните обръщат внимание на информацията за количеството мазнини, захар, сол, стабилизатори и др.

Следващите места в класацията при избора на продуктите анкетираните посочват фирмата производител (47%), грамажа (43%), произхода на продукта (29%) и марката (21%).

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:32 | 14.09.22 г.
fallback