„Ще има оскъпяване на строителството на Лот 4 на магистрала "Тракия" заради проблем с подпочвените води. Разходите са допустими по правилата на еврофинансирането и ще бъдат възстановени на страната". Това съобщи за БТА зам.-министърът на регионалното развие и благоустройството Георги Прегьов по повод допълнителните анализи, направени на трасето.
„За този участък на магистралата е имало претенции от изпълнителя за наличие на "слаби" почви по трасето, които не са били отразени в инвестиционния проект“, припомни Лазар Лазаров, член на УС на Агенция "Пътна инфраструктура".
След проверка от независима акредитирана лаборатория се доказа, че такива почви има. Съществуващият проблем е по отношение на водното съдържание в строителната почва, допълни Лазаров.
В момента екипът за управление на магистралата, геодезисти и специалисти по изследване на почвите оценяват точното разстояние. След като бъдат направени допълнителните инженерни дейности, строителството ще бъде продължено, каза Лазаров.
Днес бяха представени и резултатите от пробите на насипните материали, вложени в строителството на Лот 2 от магистрала "Тракия" от Стара Загора до Нова Загора.
Анализите показаха, че материалите отговарят на изискванията на техническата спецификация, залегнала в одобрения инвестиционен проект за магистралата, каза началникът на ДНСК Милка Гечева.
Министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев отбеляза, че това е 147-та проверка на магистралата и при всяка една досега експерти са констатирали, че работата по обекта се извършва в рамките на техническата спецификация.
"Изпълнението на магистралата върви в срок, по график и с предвиден бюджет", каза министърът.
Плевнелиев допълни, че очаква от бившия премиер Сергей Станишев и от депутата от "Коалиция за България" Димчо Михалевски да се извинят за твърденията си, че "Тракия" се строи върху пепел, като изпратят съответното опровержение в Европейската комисия.