fallback

Пилешкото с добавена вода се продава с подвеждащи данни върху опаковките

Заради нарушенията седем фирми са заплашени от глоба с до 10 хил. лв., показва проверка на инспектори от агенцията по храните

15:40 | 01.06.11 г.

Проверка, направена в 12 фирми, които предлагат пилешки продукти, показа, че месото се продава не като заготовка, както е по наредба. Оказва се, че по-голямата част от производителите са подвеждали потребителя, като на етикета вместо заготовка са изписвали името на продукта "пилешки бутчета" или "филе", съобщи БТА.

Сред компаниите, допуснали това нарушение, са "Пилко" ЕООД, "Поло комерс" ООД, "Чикън груп" ООД, "Нанюк интернешънъл" ООД, "СВС 98" ЕООД, "Галус трейд" ООД, ЕТ "Мария Цонкова", съобщи председателят на Комисията за защита на потребителите Дамян Лазаров. Всяка една от фирмите може да бъде глобена с до 10 хил. лв.

Според нормативната уредба пилешкото месо, към което има добавена вода, трябва да бъде опаковано и с етикет, който задължително да указва, че е заготовка, припомниха експертите. Всички нарушения са извършени от сравнително малки фирми, които не разполагат със затворен цикъл на производство.

"Ще бъдем безкомпромисни към тези, които "шмекеруват", коментира от своя страна директорът на Българската агенция по безопасността на храните Йордан Войнов.

Въпреки че продуктите не са опасни за човешкото здраве, от двете организации препоръчват пилешките продукти, които имат добавена вода, да бъдат изтеглени от мрежата и етикетите им да бъдат сменени. Целта е да не се подвеждат купувачите.

Анализ показа, че допълнително вложената вода в пилешките продукти е между 20 и 50% над допустимото за месо.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:48 | 12.09.22 г.
fallback