fallback

Московски: Електронното правителство е абсолютен приоритет на министерството

През България минават пет европейски транспортни коридора и страната може да се бори за повече средства от европейските фондове за пътни проекти, заяви новият транспортен министър

12:00 | 20.05.11 г. 5
Автор - снимка
Създател

Изграждането на електронното правителство е абсолютен приоритет в работата на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС). Това заяви в отговор на въпрос на Investor.bg относно ускоряване работата по електронното правителство Ивайло Московски на първата си пресконференция като министър.

В тази връзка зам.-министър Първан Русинов посочи, че целта ще бъде да се ускорят вече започнати проекти във връзка с електронното правителство, които ще имат практическа полза за гражданите и бизнеса. Най-големият от тези проекти на стойност 18 млн. евро се отнася до включване в електронното правителство на общо над 30 административни електронни услуги. По-конкретно, предвижда се държавните регистри да бъдат свързани помежду си, така че да не се налага лично да се вадят множество удостоверения, за което се губят време и пари.

Едно от най-популярните удостоверения – свидетелство за съдимост, ще може да се издава по служебен път, даде пример Русинов. По изчисления на министерството внедряването в електронното правителство на 20 от най-ползваните административни услуги ще спести на гражданите и бизнеса годишно поне 80 млн. лв. посочи зам-министърът. Предвижда се проектът да приключи изцяло до края на 2012 г., а първите услуги ще бъдат достъпни от средата на следващата година.

Във връзка с журналистически въпроси Московски посочи, че Летище София „няма да се дава на концесия на всяка цена“. Той поясни, че за да може да се стигне до такава процедура, първо трябва да има консултации с Европейската комисия, Европейската инвестиционна банка и кувейтския фонд, финансирал ремонта на летището. Чак след това би могло да се търси консултант, който също да каже дали и по какъв начин предвижда Летище София да се даде на концесия.

Московски допълни, че състоянието на летището сега е много добро, но в бъдеще ще се наложи да се правят и други големи инвестиции в него, а не се знае дали в бюджета ще има средства за това. Даване на концесия на летището ще има „само ако консултантът докаже, че ползите от това ще бъдат много големи“.

Относно състоянието на БДЖ и Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) Московски изказа мнение, че след няколко години то „рязко ще се подобри“. Министърът посочи, че в близките дни се предвижда да стартират процедури за избор на консултанти по приватизация на товарните превози на БДЖ, а също така и за оптимизация на работата на НКЖИ и на БДЖ.

Московски отново повтори, че политиката на ведомството ще остане почти същата, но ще бъде ускорена работата по усвояване на еврофондовете и по реализирането на други големи проекти.

Относно своя предшественик Московски изказа личното си мнение, че Александър Цветков „до известна степен е останал неразпознаваем за партньорите в Брюксел, а България има нужда от министри, които да са по-активни“.

През България минават пет европейски транспортни коридора и страната има всички шансове да се бори за повече средства от европейските фондове за пътни проекти, добави Московски.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:18 | 12.09.22 г.
fallback