С 22 млн. лв. са нараснали дълговете за ток на частни лица и фирми през първото тримесечие на 2011 г. спрямо същия период на миналата година. Това сочат данните на електроразпределителното дружество „ЧЕЗ Електро България”, което обслужва Западна България.
До март 2011 г. общият размер на просрочените задължения достигат 88 млн. лв. при 66 млн. лв. за първото тримесечие на 2010 г. Просрочията на битовите абонати тази година са в размер на 52 млн. лв., а на стопанските клиенти – 36 млн. лв. В сравнение с миналата година неразплатените сметки на фирмите нарастват с близо 50%, сочат данните на ЧЕЗ. От компанията призовават длъжниците да се обърнат към експертите на ЧЕЗ, за да обсъдят варианти за разрешаване на проблемните дългове. „Съзнаваме, че в голяма степен забавените плащания са резултат от икономическата криза и затрудненията, които изпитват голяма част от нашите клиенти”, обяснява Кремена Стоянова, изпълнителен директор на „ЧЕЗ Електро България”.
Забавените плащания влияят пряко на паричните потоци на дружеството и когато са в значителен размер, могат да създадат опасност за плащанията към доставчиците, предупреждават от ръководството на компанията..
Съветите към клиентите са да актуализират контактите за връзка, тъй като всеки потребител, който просрочи плащане, получава напомняне преди прекъсване по телефона, с писмо или sms.
Длъжниците имат възможност да използват 12 начина за безкасово плащане, припомнят от пресцентъра на ЧЕЗ.
Според утвърдените общи условия срокът за заплащане на дължимите суми е 10 дни след излизане на фактурата с месечните задължения. В случай на просрочване компанията прилага последователно мерките „напомняне“ и „преустановяване на електрозахранването“.