Месец април е бил доста успешен за пазара на нови превозни средства у нас. Това се вижда от ръста от 33% на годишна база, отчетен при продажбите на нови автомобили, камиони и автобуси. Данните на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП) показват както добри сигнали за покупките на коли, така и за тежкотоварната техника и автобусите.
През април са реализирани продажби на 1857 нови автомобила. Това е ръст от цели 33% спрямо продадените през април миналата година 1396 нови коли.
През месеца са постигнати 28,6% от общо реализираните за първите четири месеца на 2011 година 6 495 продажби на нови автомобили. За първите четири месеца на миналата година бяха продадени 5 352 нови коли.
При камионите и автобусите увеличението е дори още по-голямо. След реализирани общо 208 продажби през януари-април 2010 година, за първите четири месеца продажбите са двойно повече – 416 броя.
Общо продадените автомобили, камиони и автобуси от началото на годината до април са 6 911, което е 25,3% ръст на годишна база спрямо реализираните за същия период на 2010 година 5 560 продажби.
Продажби на превозни средства | |||
---|---|---|---|
Период | Януари-април 2010 | Януари-април 2011 | Изменение |
Автомобили | 5352 | 6495 | 21,36% |
Мотоциклети | 72 | 100 | 38,89% |
Автобуси и камиони | 208 | 416 | 100,00% |
Общо | 5632 | 6911 | 22,71% |
Кой колко продаде през април?
Най-силно през април се представят от Volkswagen. Те са реализирали продажби на 207 нови автомобила, което затвърждава марката като лидер на пазара от началото на годината. За първите четири месеца продажбите са общо 774, което отрежда пазарен дял от 11,92 на сто.
Второто място по продажби за април се пада на Ford, които са продали 196 нови коли, с което увеличават сделките от началото на годината до 610. Така марката увеличава пазарния си дял от 8,9 на сто за първото тримесечие до 9,4 на сто към края на април.
На трето място за месеца са вносителите на Skoda, които са продали общо 192 нови коли. Това се равнява на 39% от общо продадените от началото на годината 494 нови автомобила. Благодарение на силния резултат Skoda се издига до пето място по пазарен дял за 2011 година със 7,61 на сто.
Продажби на нови автомобили през 2011 година | |||
---|---|---|---|
Марка | януари-април | април | пазарен дял |
VOLKSWAGEN | 774 | 207 | 11,92% |
FORD | 610 | 196 | 9,39% |
TOYOTA | 566 | 139 | 8,71% |
DACIA | 526 | 172 | 8,10% |
SKODA | 494 | 192 | 7,61% |
PEUGEOT | 471 | 102 | 7,25% |
OPEL | 379 | 105 | 5,84% |
CHEVROLET | 340 | 95 | 5,23% |
CITROEN | 333 | 81 | 5,13% |
RENAULT | 332 | 90 | 5,11% |
Продажби на нови автомобили през 2010 година | |||
---|---|---|---|
Марка | януари-април | април | пазарен дял |
PEUGEOT | 555 | 207 | 10,37% |
FORD | 509 | 196 | 9,51% |
TOYOTA | 500 | 139 | 9,34% |
VOLKSWAGEN | 449 | 172 | 8,39% |
DACIA | 387 | 192 | 7,23% |
CHEVROLET | 328 | 102 | 6,13% |
RENAULT | 325 | 105 | 6,07% |
CITROEN | 322 | 95 | 6,02% |
SKODA | 305 | 81 | 5,70% |
OPEL | 289 | 90 | 5,40% |
Продажбите от началото на 2011 година
Лидери по продажби от началото на годината остават Volskwagen, Ford и Toyota, което означава, че не е отчетена промяна на челната тройка за първото тримесечие.
В кризисния за японската компания месец април са реализирани 139 продажби на нови коли, което свива пазарния й дял от началото на годината до 8,7 на сто. Към края на март пазарният дял на Toyota бе 9,2 на сто.
Освен трите марки, единствено Dacia има над 500 продажби за първите четири месеца. За сравнение, през първите четири месеца на 2010 година едва три марки имаха по 500 или повече продажби – Peugeot, Ford и Toyota.