fallback

Продажбите на нови автомобили с 33% ръст на годишна база през април

Доста силно през месеца са се представили Volkswagen и Ford, силно раздвижване има и при автобусите и камионите

07:27 | 11.05.11 г.
Автор - снимка
Създател

Месец април е бил доста успешен за пазара на нови превозни средства у нас. Това се вижда от ръста от 33% на годишна база, отчетен при продажбите на нови автомобили, камиони и автобуси. Данните на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП) показват както добри сигнали за покупките на коли, така и за тежкотоварната техника и автобусите.

През април са реализирани продажби на 1857 нови автомобила. Това е ръст от цели 33% спрямо продадените през април миналата година 1396 нови коли.

През месеца са постигнати 28,6% от общо реализираните за първите четири месеца на 2011 година 6 495 продажби на нови автомобили. За първите четири месеца на миналата година бяха продадени 5 352 нови коли.

При камионите и автобусите увеличението е дори още по-голямо. След реализирани общо 208 продажби през януари-април 2010 година, за първите четири месеца продажбите са двойно повече – 416 броя.

Общо продадените автомобили, камиони и автобуси от началото на годината до април са 6 911, което е 25,3% ръст на годишна база спрямо реализираните за същия период на 2010 година 5 560 продажби.  

Продажби на превозни средства
Период Януари-април 2010 Януари-април 2011 Изменение
Автомобили 5352 6495 21,36%
Мотоциклети 72 100 38,89%
Автобуси и камиони 208 416 100,00%
Общо 5632 6911 22,71%

 

Кой колко продаде през април?

Най-силно през април се представят от Volkswagen. Те са реализирали продажби на 207 нови автомобила, което затвърждава марката като лидер на пазара от началото на годината. За първите четири месеца продажбите са общо 774, което отрежда пазарен дял от 11,92 на сто.

Второто място по продажби за април се пада на Ford, които са продали 196 нови коли, с което увеличават сделките от началото на годината до 610. Така марката увеличава пазарния си дял от 8,9 на сто за първото тримесечие до 9,4 на сто към края на април.

На трето място за месеца са вносителите на Skoda, които са продали общо 192 нови коли. Това се равнява на 39% от общо продадените от началото на годината 494 нови автомобила. Благодарение на силния резултат Skoda се издига до пето място по пазарен дял за 2011 година със 7,61 на сто.  

Продажби на нови автомобили през 2011 година
Марка януари-април април пазарен дял
VOLKSWAGEN 774 207 11,92%
FORD 610 196 9,39%
TOYOTA 566 139 8,71%
DACIA 526 172 8,10%
SKODA 494 192 7,61%
PEUGEOT 471 102 7,25%
OPEL 379 105 5,84%
CHEVROLET 340 95 5,23%
CITROEN 333 81 5,13%
RENAULT 332 90 5,11%

 

Продажби на нови автомобили през 2010 година
Марка януари-април април пазарен дял
PEUGEOT 555 207 10,37%
FORD 509 196 9,51%
TOYOTA 500 139 9,34%
VOLKSWAGEN 449 172 8,39%
DACIA 387 192 7,23%
CHEVROLET 328 102 6,13%
RENAULT 325 105 6,07%
CITROEN 322 95 6,02%
SKODA 305 81 5,70%
OPEL 289 90 5,40%

 

Продажбите от началото на 2011 година

Лидери по продажби от началото на годината остават Volskwagen, Ford и Toyota, което означава, че не е отчетена промяна на челната тройка за първото тримесечие.

В кризисния за японската компания месец април са реализирани 139 продажби на нови коли, което свива пазарния й дял от началото на годината до 8,7 на сто. Към края на март пазарният дял на Toyota бе 9,2 на сто.

Освен трите марки, единствено Dacia има над 500 продажби за първите четири месеца. За сравнение, през първите четири месеца на 2010 година едва три марки имаха по 500 или повече продажби – Peugeot, Ford и Toyota.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:44 | 26.08.22 г.
fallback