През първото тримесечие на 2011 г. се наблюдава забавяне на темпа на спад при консумацията на безалкохолни напитки, започнал в началото на 2010 г.
Общото потребление на напитки за първото тримесечие е намаляло с 5 на сто при 7 на сто спад за същия период на миналата година. За тримесечието потреблението се равнява на 272 милиона литра. Това сочат данните на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки (АПБНБ).
За тримесечието потреблението на бутилирани води е с около 4 на сто по-ниско от миналата година. Единствено продажбата на вода в галони от 19,5 л. бележи ръст - 2 на сто.
По-ниски със 7 на сто за тримесечието са продажбите на газирани напитки.
При негазираните напитки - с ниско плодово съдържание, разтворими и разреждащи се, потреблението за първите три месеца е намаляло общо с 5 на сто. Най-засегнато от кризата остава потреблението на натурални плодови сокове и нектари. За първите три месеца на годината то е с 11 на сто по-ниско.
Консумацията на напитки от групата "енергийни и спортни" е намаляла с 5 на сто. Напитките от групата "студен чай" са единствените, при които се отчита ръст - 6 на сто, в сравнение със същия период на 2010 година.