Спад от 50% на пътуващите по празниците отчитат от автобусния бранш. Кризата ни оставя у дома за Великден, а онези, които все пак ще заминат на почивка, ще плащат с между 5 и 10 на сто по-скъпи билети, по информация на bTV.
Данните за очаквания брой на превозените пътници по празниците са противоречиви. Превозвачите твърдят, че се очаква ръст спрямо същия период на миналата година с 10%, но реално са предвидили наполовина по-малко автобуси, за да ги обслужат.
Очаква се през т.нар. майски празници - Великден и Гергьовден, да има около 10% ръст на туристите в страната. И въпреки кризата, около 1 милион души - с около 100 хиляди повече спрямо миналата година, ще ползват тези празници за истинска ваканция.
Въпреки че времето все още не предразполага към почивка край морето, хотелите по Южното Черноморие започнаха да се пълнят. Хит са пакетни цени за няколко нощувки.
Независимо от бума на предварителните резервации, хотелиерите не очакват курортът Слънчев бряг да се напълни изцяло - за разлика от летните смени, които вече са почти изчерпани. За Великден, освен морският, хит са и спа и селският туризъм.
Друга традиционна великденска дестинация – Гърция, вече губи позиции сред българските туристи. Само преди две години за Великден около 300 хиляди наши сънародници пътуваха до южната съседка, докато сега техният брой е наполовина.
От бранша са категорични, че броят на българите, които предпочитат да изкарат почивката си у нас се е увеличил с около 30% през последните три години.
Противно на очакванията, задължителното планиране на отпуските, което влезе в сила през април, не е накарало българския турист да планира от рано лятната си почивка.