Министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев съобщи преди началото на заседанието на Министерския съвет, че днес е разпоредил да се извърши независима експертиза на действията на всички участници в процеса на строителството на магистрала "Тракия".
Той коментира това по повод обвиненията на социалистите, че част от аутобана се строи върху пепел. В основата на 32-километровия участък от Стара Загора до Нова Загора се полага отпадъчна пепел от въглищни мини, вместо качествен инертен материал, твърди опозицията.
Росен Плевнелиев заяви, че вече не се съмнява в това, че партизанската война е започнала, съобщи БТА. „Предизборната война, която очевидно вече е партизанска, е със всякакви средства - с пепел, с прах, с всичко в очите“, допълни министърът.
„Няма как да подам оставка, след като съм ускорил Люлин, след като строим Тракия и след като вървят тръжните процедури за Марица и за Струма, след като ние като правителство ще направим толкова, колкото за 20 години направиха предишните други правителства“, коментира той.
Плевнелиев припомни, че при всеки голям инфраструктурен проект е предвидено по договор задължението на строителите да влагат качествени материали и това се документира с изследвания и анализи. Освен това има възложител, чиято задача е да проверява анализите, както и надзорна компания, която е постоянно на обекта и трябва да гарантира за качеството на вложените материали.
Според министъра нито една от тези институции, включително и Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК), която е правила проверки, не е сигнализирала по време на работата по Тракия за проблеми с технологиите и вложените материали.
Плевнелиев съобщи, че всички анализи още днес ще бъдат публикувани на страницата на пътната агенция. Той отбеляза, че докладът, на който БСП се позовава, е мониторингов и досега официално не е постъпвал в пътната агенция или в министерството. От този факт Плевнелиев прави извод, че този доклад е поръчка.
Изследванията, които ползва БСП, са същите, с които пътната агенция разполага. Разликата е в това, че те се четат, както дяволът чете евангелието, каза министърът. Те казват, че магистралата ще се напече и деформира, с тази разлика, че според експертите това може да се случи при температура от 1000 градуса, заяви Плевнелиев.
Попитан дали би си подал оставката, ако магистралата се деформира, Плевнелиев каза, че има поне пет институции, които носят отговорност за това и те са ясно определени от закона. Става дума за изпълнител, надзорник и възложител.
"Не очаквайте от един министър да проектира, да се разхожда по лаборатории, за да пита кое какво е, министрите отговарят за политики и приоритети. Аз съм приоритизирал Тракия и очаквам тя да бъде направена от хилядите държавни служители и изпълнители по правилата", заяви министърът.