Общо 539 проверки в здравната система е извършила Изпълнителна агенция "Медицински одит" през миналата година. Това показва годишният доклад на агенцията, съобщават от пресцентъра на Министерството на здравеопазването.
През миналата година в агенцията са постъпили 553 жалби. От тях 73 на сто са свързани с качеството на медицинското обслужване, а 14 на сто - с наличието на корупция. Най-честите причини за жалбите на пациентите са неизпълнение на изискванията на медицински стандарти (13%), нарушаване на принципа за своевременност, достатъчност и качество на медицинската помощ (23%), слабости в организацията и управлението на лечебния процес (38%). В 9 на сто от случаите е констатирана лекарска небрежност.
При проверките в 175 лечебни заведения е установено, че са нарушени правата на пациентите при оказване на своевременна и качествена медицинска помощ, както и на получаването на информация от лекаря в подходящ обем и форма.
При инспекциите на болниците е установена и липса на ценоразписи за медицинските услуги, допълват от министерството.