По всяка вероятност нов контейнерен терминал на пристанище Бургас няма да се строи или поне въпросът се отлага за далечно бъдеще.
Това казаха за Investor.bg от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията в отговор на въпроса дали и с какво финансиране ще се строят нови контейнерни терминали във Варна и Бургас, след като вчера правителството взе решение да откаже т.нар. японски заем, с който се предвиждаше да се финансира строителството на терминалите.
От транспортното министерство отбелязват, че има необходимост от строителство на нова пристанищна инфраструктура, но държавата не може да си позволи заеми за изграждането й. Затова ще се търсят възможности за финансиране от фондове на Европейския съюз.
От министерството обясниха, че е в ход процедура по концесиониране на част от пристанище Бургас и според направените прогнози и икономическата логика, спечелилият бъдещ концесионер най-вероятно ще преоборудва част от Терминал 2, за да обслужва контейнери.
„В тази връзка става безсмислено строителството на нов, специален контейнерен терминал в Бургас, тъй като оборотите са сравнително слаби“, заявиха от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
Относно строителството на контейнерен терминал на пристанище Варна, от министерството коментираха, че след обсъждания с морската общественост вариантът за контейнерен терминал в района на Максуда е неприемлив. Понастоящем се търси друг терен, на който да бъде изграден този терминал.