fallback

Япония обмисля внос на българско пилешко месо

Мирослав Найденов е представил пред новия японски посланик у нас възможностите за инвестиции в българското земеделие

15:34 | 10.01.11 г.
Автор - снимка
Създател

Япония проявава интерес към внос на българско пилешко месо. Това е станало ясно на среща на министъра на земеделието и храните д-р Мирослав Найденов и новоназначения извънреден и пълномощен посланик на Япония у нас Н. Пр. Макото Ито, съобщиха от земеделското министерство.

Япония ще разгледа внимателно възможността за внос, ако сертификатите, издавани от българска страна, съответстват на санитарните изисквания. Друго условие е качеството и цената на българското птиче месо да са конкурентоспособни.

Посланик Ито е посочил, че в последните години по-голямата част от вноса на пилешко месо в страната е от Бразилия. Силно е ограничен традиционният преди внос от Азия, заради възникналите там преди няколко години огнища на птичи грип.

Двете страни са се съгласили, че една от най-атрактивните в момента възможности за разширяване на стокообмена между двете страни е в износа на вино за Япония. Посланик Ито е посочил, че през последните години значително се променя начинът на живот на младите хора в страната му и те започват да консумират много повече вино. В последно време Япония внася не само френско и италианско вино, но и вина от Австралия, Чили, САЩ и Южна Африка. Потребителите търсели разнообразие и българското вино. Особено червеното би било много добре прието, ако успее да предложи високо качество с което да конкурира другите вносители на пазара, подчертал посланикът.

Министър Найденов е представил разнообразните възможности за инвестиции в българското земеделие за японския бизнес.

Той е заявил, че с такъв уникален български „посланик”, какъвто е „лактус бациликус булгарикус”, който е изключиттелно добре познат и приет в Япония, страната ни има добри шансове за разширяване на сътрудничеството. Найденов казал още, че освен добре познатото в Япония българско кисело мляко, страната ни произвежда и други добре приети на световните пазари млечни продукти, като българското бяло сирене и българския кашкавал.

Японският посланик е заявил, че бизнесът в страната му е запознат с факта, че в България земята не се обработва на 100% и би проявил интерес към инвестиции и в земеделски земи.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:43 | 13.09.22 г.
fallback