Няма никаква опасност малките населени места да останат без директно транспортно обслужване до по-големите градове, заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков, който представи днес новите предложения свързани със Закона за автомобилните превози.
Тази транспортна схема ще направи превозите по-сигурни, по-рентабилни и ще осигури истинска конкуренция между превозвачите, от което ще спечели пътника, каза още министър Цветков.
Председателят на парламентарната комисия по транспорт, информационни технологии и съобщения Иван Вълков обяви основните промени, които се предвижда да бъдат направени между първо и второ четене на Закона за автомобилните превози.
Отпада предложението републиканската транспортна схема да включва автобусни линии с крайни и междинни спирки само в градове с население над 30 000 души.
Друга идея, която отпада, е превозите за линиите по утвърдената републиканска транспортна схема да се възлагат с конкурс от министъра на транспорта. Тези две предложения бяха приети на първо четене от парламента във вторник, 16 ноември.
Между първо и второ четене на закона ще бъде направено предложение с наредбата по чл. 18 от сега действащия закон да бъдат определени и интервалите между спирките на линиите по едно и също направление.
Определянето на интервали ще премахне дублирането на линии, ще подобри обслужването по линиите и ще повиши и гарантира безопасността при извършването на превозите, се посочва в съобщението на министерството. Възлагането на линиите ще продължи да се извършва от общините.
Ще бъде предложено също превозите по автобусни линии да се възлагат след проведена процедура по Закона за концесиите или Закона за обществените поръчки и в съответствие с регламентите на Европейския парламент. По този начин ще се гарантира равнопоставеност на всички превозвачи.