Въпреки драстичния спад в продажбите на колбаси по стандарта „Стара планина“ производството на тези продукти няма да спре. Това са решили днес фирмите от Асоциацията на месопреработвателите в България.
На работна среща дружествата са подкрепили стандарта, който според тях, е първата "бяла лястовица" сред стандартите за качество в България.
Асоциацията ще изготви стратегия за управление на стандарта и налагането му и ще усъвършенства системите за проверки, като се добави независим орган за контрол на качеството, научи Investor.bg от участници в събитието.
До края на ноември асоциацията ще депозира в земеделското министерство 11 досиета за традиционни български месни продукти, за да бъдат внесени и защитени в Брюксел.
Около 70-80% спад в продажбите на колбаси „Стара планина“ регистрират някои производители, след скандалите около стандарта през последния месец.
Фирмата „Сами М“, която беше замесена в скандала, вече декларира, че до няколко дни ще спре да прави месни продукти с това лого.
Друга засегната фирма - „Унимес Монтана“ обмисля да разработи и да рекламира собствена марка продукти от чисто месо, заяви собственикът й Борислав Славчев. Той отчете 65 – 68% спад в продажбите на колбаси „Стара планина“.
Някои представители на бранша заговориха за създаването на нов стандарт, тъй като доверието в „Стара планина“ се е стопило.
„Отливът от „Стара планина“ при нас достигна 80%“, коментира Ангел Добрев, търговски директор на месопреработвателното предприятие "Еко мес " в Пазарджишко. Въпреки отлива фирмата му ще продължи да произвежда с логото „Стара планина“, тъй като един нов стандарт вероятно няма да доведе до по-високи продажби.
„Ще бъдем строги по отношение на стандарта "Стара планина", заяви по-рано днес земеделският министър Мирослав Найденов.
Той не се притеснява, че търсенето е намаляло. Според него това е нормално и не зависи толкова от скандалите за наличие на соя в колбасите по стандарта.
„Към всеки продукт има по-голям първоначален интерес, който после намалява“, обясни Найденов.