Интересът на потребителите към продукти с марката „Стара планина“ е спаднал със 70% в резултат от скандалите в последния месец, твърдят месопроизводители, цитирани от БТА.
Според фирмите, работещи по стандарта, това е довело до намаляване на производството под санитарния минимум, неритмична търговия и увеличаване на брака.
Фирма „Сами-М“, която беше една от четирите, замесени в скандала, се отказва от производството на продукти с марката „Стара планина“, съобщи нейният собственик Антон Костадинов. Последните произведени продукти по утвърдения стандарт ще бъдат предложени на пазара до края на тази седмица.
От „Сами-М“ обмислят създаване на собствен стандарт за „чисти продукти“, както и предложение за преформатиране на съществуващия.
Утре ще се състои общо събрание на Асоциацията на месопреработвателите, на което ще бъде обсъден проблемът с намаленото търсене на продуктите с марката „Стара планина“.