fallback

Икономическата криза удари потреблението на безалкохолни напитки

За първите девет месеца се наблюдава спад в потреблението на безалкохолни напитки от 4,9% на годишна база, при газираните питиета спадът е 4%

14:51 | 26.10.10 г.
Автор - снимка
Създател

За деветте месеца на годината потреблението на безалкохолни напитки в страната пада с 4,9 на сто до 1,228 млрд. литра, показват данните на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България.

Като основна причина за това се посочва икономическата криза, която е довела до свиване на потребителските разходи и консумацията.

Студеният чай увеличава дела си в потреблението на българите за сметка на натуралните плодови сокове и нектари. За първите девет месеца на годината потреблението на студен чай се увеличава с 15%, а в същото време потреблението на натурални сокове и нектари пада с 14%.

Като цяло потреблението на газирани напитки е паднало с 4% през първите девет месеца на годината на годишна база. Спадът при потреблението на напитки от групата “енергийни и спортни” е 7 на сто.

Очакванията на бранша са в края на годината консумацията на безалкохолни напитки да достигне ниво от 220 литра на човек.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:51 | 13.09.22 г.
fallback