Ескалира броят на получените жалби в Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) за проблеми с пренасянето на номерата от един мобилен оператор към друг. Това заяви на дискусия за конкуренцията на пазара на телекомуникационни услуги председателят на КРС Веселин Божков.
"Операторите се изкушаваха с различни методи да задържат абонатите си в своята мрежа. Затова подписахме процедура за преминаване към принципа "на едно гише". Този вид услуги трябваше да стартират на 6 август, но се забавиха с една - две седмици", припомни Божков.
"Жалбите растат в аритметична прогресия. Комисията ще санкционира поведението на операторите, тъй като оплакванията би трябвало да намаляват. През август те са 70, през септември - 137, а за първите две седмици на октомври - над 150. Вече смятам, че това се прави умишлено", заяви шефът на КРС.
Той доста емоционално определи методите на операторите като "измекярски хватки" и се закани да ги санкционира с цел дисциплиниране, независимо от пазарната им сила.
"Ще отидем към максимални санкции", обеща Божков.
"Времето за промяна се оказа недостатъчно. В Европа технологично преносимостта се въвежда средно от 3 до 5 г., а в България - само за 3 месеца, които не стигнаха да синхронизираме напълно системите", каза Николай Кичев от "Мобилтел". Той заяви, че компанията няма да предприема никакви нелоялни търговски практики.
"Преносимостта не влияе на пазарните дялове на мобилните оператори, тя се търси от малък брой клиенти. Надяваме се, че процесът ще бъде по-прозрачен", коментира Ясен Гуев от "Глобул".
"Преносимостта се отразява на нагласите на потребителите, въпреки че не променя пазарните дялове. Надяваме се до месец проблемите да спрат", отговори Павел Велчев от "Виваком".