fallback

Китайският бизнес призовава българския да инвестира в Китай

За първите осем месеца на годината взаимният търговски оборот бележи ръст от 35%

12:52 | 11.10.10 г.
Автор - снимка
Създател

България е един от най-перспективните пазари в Югоизточна Европа, но има още по-голям потенциал за развитието на търговско-икономическите отношения между двете страни. Това каза по време на Българо-китайски бизнес форум в София председателят на Китайския съвет за насърчаване на международната търговия Ван Джифей.

Той изтъкна още, че докато през миналата година, в резултат на кризата, търговският оборот между двете страни е спаднал, то за първите осем месеца на тази година, взаимният търговски оборот бележи ръст от 35% до 653 милиона долара.

За същия период износът на България към Китай е нараснал със 165% на годишна база. Въпреки това има дисбаланс при търговския оборот между двете страни, заяви Ван Джифей.

Той препоръча да се работи в две посоки. От една страна да се увеличи рекламата и участието в различни търговски изложения на български фирми в Китай. От друга страна – да се насърчават китайските инвестиции в България, особено в областта на машиностроенето, химическата промишленост и инфраструктурата.

Според китайския бизнес в Китай са популярни много от българските хранителни стоки, виното и розовото масло. Също така България е популярна като туристическа дестинация, тъй като повече хора могат да си позволят да пътуват до нашата страна.

Българският министър на икономиката Трайчо Трайков отбеляза от своя страна, че България може да поеме голяма част от китайските товари по въздух за Западна Европа.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:02 | 13.09.22 г.
fallback