Сръбската компания за производство на храни Foodland планира навлизане на българския пазар. То трябва да бъде осъществено до края на тази година чрез една от марките на веригата Metro, съобщава Ройтерс.
Съвсем наскоро Foodland е навлязла на пазара в Украйна, а следващите стъпки в стратегията са пазарите на Австрия и България, съобщи генералният директор на компанията Драган Стоич.
Достъпът до пазара ще се осъществява чрез обектите на Metro Cash&Carry, като се очаква продуктите на Foodland да носят марката на Metro Fine Food. Под тази марка компанията реализира продукцията си в хипермаркети в Унгария и Сърбия от миналата година.
През миналата година Foodland е постигнала ръст на производството от 10%, а за тази година се планират нови 17% увеличение. Сред основните продукти на компанията са сладка, маслини и маслинови продукти и т.н. Освен това тя произвежда различни видове консерви, допълва агенцията.
Компанията е създадена през 1998 година, а основните производствени мощности са разположени на около 250 километра от Белград.