fallback

Преглед на печата за 9 септември

08:20 | 09.09.10 г.
Автор - снимка
Създател

Руската "Транснефт" предлага да финансира "Бургас - Александруполис" в. Дневник

Руската компания "Транснефт" да финансира строителството на петролопровода "Бургас -Александруполис" е предложението на Москва, представено днес пред българска делегация в руската столица. Това става ясно от съобщение на Министерството на финансите, което отговаря за проекта от българска страна.

От съобщение в сайта на "Транснефт" се разбира, че общо събрание на акционерите на проектната компания "Транс-Болкан пайплайн", в която Русия държи 51%, а по 24.5% си поделят България и Гърция, ще се състои през октомври в Амстердам. По думите на вицепрезидента на "Транснефт" Владимир Кушнарев тогава ще бъде обсъден финансовият модел на проекта и екологичните му аспекти. България очаква екооценката да е готова не по-рано от февруари следващата година.

Трайков имал резерви към инвеститора за Формула 1 в. Новинар

Вече съм доста резервиран към намеренията на инвестиционния фонд EABG от Абу Даби да строи писта за "Формула 1" България. Това заяви икономическият министър Трайчо Трайков пред бТВ. Според него бизнесмените са действали "доста некоректно". Той обясни, че сериозните инвеститори не изпращат писма до редакциите и обясни, че ако нещо в официалното прессъобщение на неговото министерство е било объркано, то въпросът трябва да е дали "инвеститорът не се е компрометирал пред институцията".

В писмо до в. "Сега" в края на миналата седмица изпълнителният директор на инвестиционния фонд обясни, че не е шейх, а компанията не е държавана, както бе обявено от българските институции. В него се опровергава и анонсираното "сериозно" намерение да се строи писта за "Формула 1" в България.

Заплата на ръка = глоба в. Стандарт

Взимаш ли заплата на ръка, може да те порежат с 25% от нея. Солени глоби за работниците и шефовете им готви властта, ако не се разплащат през банките. Това предвижда проектозакон за ограничаване на сивата икономика, приет от кабинета вчера. Работодател, който дава заплати в плик, ще олекне с 50% от сумата. Същата е санкцията и ако във фирмената каса има над 5 бона. Драстичните мерки се приемат с аргумента, че такава била практиката и в други държави от Евросъюза. Заплатите вече ще се изплащат по сметка в банка, избрана от работника, предвижда още проектът. Така при всяко теглене от банкомата ще ни цакат с такси, скочиха служители. Ако секне кешът, фалитите са неизбежни, коментира и бизнесът.

"Иммофинанс" иска нова ликвидация за бившето държавно дружество "София филм" в. Дневник

Бившето държавно дружество "София филм" отново ще бъде обявено в ликвидация по искане на сегашния му мажоритарен собственик "Иммофинанс". Това стана ясно от решенията на общото събрание на акционерите на "Сфилм", както е новото му име, проведено на 2 септември. Това ще е второто обявяване в ликвидация на компанията от приватизацията й през 2003 г. – първото продължи от юни 2005 г. до септември 2006 г., когато беше отменено от общо събрание на акционерите.

От "Иммофинанс" не са дали мотиви защо искат компанията да се обяви отново в ликвидация. Според решенията на събранието срокът за това ще е 18 месеца от вписването на промяната в Търговския регистър. Ликвидатор ще бъде Стоян Стоянов.

Кметове се разбунтуваха срещу нова лобистка поправка на ГЕРБ в. Сега

Кметовете на малките общини се организират за протест срещу намерението да се въведе нова транспортна схема в страната, която ще ограничи директните автобусни линии между малки населени места, столицата и различните областни центрове. "Не искаме да плашим засега нито с премиера, нито с Еврокомисията, защото се надявам министърът на транспорта да разбере колко сериозно промените засягат малките общини", коментира вчера пред "Сега" председателят на Националното сдружение на общините в България Гинка Чавдарова.

Според предлаганата промяна в закона за автобусните превози от началото на 2012 г. се предвижда до населените места с под 30 000 жители да има само линии от съответния областен център. Това автоматично ще вдигне транспортните разходи на пътниците, защото ще трябва да се прекачват от автобус на автобус и да пътуват по-дълго. Министерството на транспорта аргументира промяна в закона като защита на БДЖ, които не можели да си намерят пътници заради автобусите. Представители на транспортния бранш обаче коментираха пред "Сега", че поправката в закона е откровено лобистка и цели да отстрани от пазара малките превозвачи за сметка на големите. "Грижата за БДЖ е за прикритие. Промяната засяга много селища, до които няма жп транспорт", аргументираха се те.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:40 | 01.09.22 г.
fallback