fallback

Ще правят нова схема за превозите с автобуси и влакове в страната

Населените места под 30 000 души ще бъдат обслужвани от допълнителни автобусни линии, утвърдени от областните и общинските управи

16:59 | 03.09.10 г. 4
Автор - снимка
Създател

Пътническите превози в страната с автобуси и влакове да бъдат координирани посредством изработване на нова Републиканска транспортна схема, предлага Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, като посоченото да бъде включено в новите изменения на Закона за автомобилните превози.

С предлаганите изменения се обхващат всички областни градове, както и такива с население над 30 000 души, уточняват от министерството. Критерият за направленията на превозите е определен след извършен анализ на реалния пътникопоток, твърдят от ведомството. Възлагането на линиите по републиканската транспортна схема ще се извършва чрез конкурс с единни утвърдени критерии и софтуерно определени разписания.

Населените места под 30 000 души ще бъдат обслужвани от допълнителни автобусни линии, утвърдени от областните и общинските управи.

Предвижда се след приемането на Закона за автомобилните превози да бъде променена и Наредба 2, с което ще се въведе понятието „сезонни линии”. По този начин ще бъде дадена възможност за откриването на директни автобусни линии за курортни селища, СПА центрове, райони с културни забележителности и други подобни населени места, които не влизат в републиканската транспортна схема (РТС), посочват от министерството. Времето, през което ще работят тези линии, ще бъде определяно в зависимост от нуждите на курортния център.

Към настоящия момент действат 2750 разписания от РТС. За последните 8 години разписанията са се увеличавали средно годишно със 100 броя, като се извършват около 400 промени по действащи разписания за 1 година. Това води до поява на тенденция за неспазване на разписанията, нелоялна конкуренция, което влошава транспортното обслужване и възникват рискове за безопасността на движението по пътищата, смятат от ведомството.

Оттам обясняват още, че при сега действащата републиканска транспортна схема предложенията за нови разписания, както и възлагането на линиите по тях се прави от общините, а министерството само ги утвърждава. Това според министерството дава възможност да се предлагат „неограничен“ брой крайни спирки за разписания, които на практика обслужват само частта от разписанието, която е най-атрактивна от пазарна гледна точка, което „изкривява конкуренцията и влошава качеството на услугата“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:53 | 10.09.22 г.
fallback