От: Румен Соколов
Спадът в продажбите на нови автомобили, камиони и автобуси за първите седем месеца на годината е 38,36 на сто спрямо същия период на миналата година и е малко по-малък от понижението от 39,42% за шестмесечието и над 40% в предходните месеци.
Данните, предоставени от Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП), показват, че негативната тенденция бавно, но постепенно се преодолява.
За периода януари – юли в страната са продадени общо 10 710 нови автомобили, камиони и автобуси, докато за същия период на миналата година те са били 17 376. Само за юли членовете на асоциацията са продали 1712 нови превозни средства.
Продадените нови леки автомобили за периода са 10 267, а само за юли са 1663. Спадът спрямо седеммесечния период на 2009 г. е 38,60 процента, също по-добър резултат от предходните периоди на годината.
Тойота засилва позициите си на лидер в продажбите у нас и за периода са реализирани общо 1145 леки автомобила от марката, което представлява 11,15 на сто пазарен дял между членовете на ААП. Продажбите на Форд са 1015 бройки за периода, а на Фолксваген са 896.
С малка разлика следва Пежо с реализирани 853 леки автомобила. Дачия държи позиция в челото с продадени 728 нови коли, а Ситроен е със 684. От Шкода отчитат 634 реализирани бройки за периода, а при Шевролет те са 614.
Опел и Рено завършват десетката с реализирани съответно 588 и 576 нови леки автомобила.
При камионите и автобусите спадът за периода е с 32,37 на сто, а намалението при мотоциклетите е с 24,38 процента.
За седемте месеца на тази година в България са продадени общо 443 нови камиона и автобуса, като най-много те са при Мерцедес – с реализирани 129 камиона и 22 автобуса, при Ивеко са 124 камиона и 21 автобуса, а при Рено са 86 камиона.
За седеммесечния период у нас са продадени 242 мотоциклета от които 99 са с марката Пежо.