Имам информация, че са пратени сигнали до Европейската служба за борба с финансовите измами (ОЛАФ) за нередности във връзка с прекратения преди месец конкурс за изпълнител на проекта за рехабилитация на жп-линията „Пловдив-Бургас“, който проект се предвижда да се реализира основно със средства по оперативна програма (ОП) „Транспорт“.
Това каза по време на днешния парламентарен контрол предишният министър на транспорта и настоящ депутат Петър Мутафчиев.
„Отпаднаха по неизвестни причини част от участниците в конкурса, което изигра роля да останат кандидати с малко по-високи оферти“, посочи Мутафчиев.
Настоящият транспортен министър Александър Цветков коментира, от своя страна, че не му е известно да има сигнали до ОЛАФ във връзка с процедурата.
Той припомни, че конкурсът е прекратен от Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) по препоръка на Транспортното министерство, защото средната прогнозна цена на реализация на проекта (трите отсечки) е била 370 млн. лв. (без ДДС), а средната цена на стигналите до финала кандидати за изпълнители беше 426 млн. лв. (без ДДС).
Александър Цветков запита на свой ред Мутафчиев, откъде знае, че е имало по-ниски оферти, след като ценовите предложения на недостигналите до финала на конкурса кандидати не са отворени.
Министърът Цветков обаче не отговори на депутатския въпрос кога ще стартира нов конкурс на рехабилитация на ж.п.-линията "Пловдив-Бургас" и какво ще се случи, ако отново ценовите оферти на фирмите са по-високи от прогнозните, т.е. дали ще се загубят евросредства.