Дефицитът може да стигне 3.2 млрд. лв. в. Дневник
Новите прогнози на правителството са тази година да приключи с 3.2 млрд. лв. бюджетен дефицит, което е малко под 5% от брутния вътрешен продукт (БВП). Това става ясно от проект на кабинета за актуализация на бюджета, подготвен в петък, с който "Дневник" разполага. Във вторник този разчет ще бъде обсъден в Националния съвет за тристранно сътрудничество.
Документът дори предвижда републиканският бюджет (парите на правителството) да отчете дефицит от 3.671 млрд лв., а заради излишък в бюджета на здравната каса над 400 млн. лв. на консолидирано ниво да се стигне до дефицит 3.2 млрд. лв.
Трасето на магистрала "Марица" ще заобиколи скъпи имоти в. Дневник
Трасето на магистрала "Марица" в последните три километра до граничния пункт Капитан Андреево е променено заради завишената оценка на предвидените за отчуждаване имоти, съобщи за "Дневник" Божидар Йотов, председател на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).
АПИ беше определило цена от общо 2.54 млн. лв. за 11 имота с обща площ от близо 17 дка, собственост на 7 фирми и граждани. Част от тях обаче заведоха дела и след решение на Върховния административен съд (ВАС) оценките скочиха общо на 6 млн. лв. за 3 км. За сравнение, за отчуждаване на имотите на непостроените 70 км АПИ плати два пъти по-малко – 3 млн. лв. Сред собствениците на скъпи имоти, чиито оценки бяха увеличени от съда, са наследниците на Иво Карамански, "Литекс комерс" и "Лукойл България", Фуат Гювен и президентът на футболния клуб "Любимец" и местен бизнесмен Атанас Сталев.
МВФ: Твърде много фирми плащат ДДС в. Стандарт
Препоръките на Световната банка и на МВФ са да се ограничи кръгът от фирми, които плащат ДДС. Това каза по Дарик радио изпълнителният директор на НАП Красимир Стефанов. Препоръката е да се вдигне прагът за задължителна регистрация по ДДС над сегашните 50 000 лв. оборот и да се ограничи доброволното плащане. Ако всички фирми се регистрират по ДДС, каквито предложения има, НАП няма да има капацитет да ги контролира. Ще разговарям с методолозите по ДДС дали има начин физическите лица да не бъдат задължени да се регистрират по ДДС, ако имат оборот 50 000 лв., или прагът да бъде завишен, каза Стефанов.
Лобистки поправки в закон се опитват да преустройват транспортния пазар в. Сега
Легализирането на превоза на деца със стари автобуси се оказва само една от лобистките поправки, с които е пълен проектът за промяна на Закона за автомобилните превози. По нареждане на премиера Бойко Борисов проектът бе изтеглен от Народното събрание, защото допускаше автобусите за ученически екскурзии да нямат сертификат по изискванията на Международния автомобилен съюз. В проекта обаче се прави и опит да се уредят междуфирмените задължения между превозвачите, като на мястото на спедиторите се вкарва нова фигура - "транспортен агент".
Обяснението на шефа на изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" към транспортното министерство Симеон Арнаудов е, че превозвачите много се оплакват от спедиторите, които им взимали солени такси и на практика ги довеждали до фалит. Затова се разчита, че вкарването на тяхна конкуренция ще разреши тези проблеми. Работата на спедиторите по цял свят е да намират товари за автомобилните фирми срещу комисиона. За разлика от класическия спедитор обаче нашият закон предвижда транспортният агент да се регистрира в транспортното министерство и всяка година да доказва с куп документи легитимността си.
Депутатите говорят с тежък диалект в. Новинар
Депутатите не успяват да се откъснат от своя диалект, коментираха пред бТВ преподавателите от СУ „Св. Климент Охридски” Надежда Михайлова–Сталянова и Владислав Миланов. Те вече седма поредна година заедно със своите студенти изследват речта на политиците. Голяма част от народните ни избраници говорят западни диалекти. Много от тях изговарят думите неправилно - мислъ (мисля), благодаръ (благодаря), намалът (намалят), обяснъ (обясня). Други пък говорят меко, което е характерно за източната част на страната. Те често казват „дубрие” вместо „добре”, а книжовното „беше” заместват с „беши”. Това се наблюдава и в сегашния, и в предишния парламент, сочи изследването.