Българската столица София, както и областните центрове Плевен, Бургас, Пловдив, Русе и Варна попадат в класация на списание fDi Magazine на най-обещаващите дестинации за инвестиции в Европа за 2016/2017 г. от гледна точка ефективност на разходите.
Областите Бургас, Пловдив, Русе, Стара Загора, Варна и София пък са включени в най-перспективните региони за инвестиции също в категорията за ефективност на разходите.
Нито един български град или регион не попада в групите на най-добрите инвестиционни дестинации на континента според човешкия капитал, развитие на стратегия за привличане на чужди инвестиции, свързаност, приятелско отношение към бизнеса и т.н.
Градовете са класирани в пет групи – водещи мегаполиси с население от над 750 хил. души и повече от 2 млн. души в по-широките зони около тях, големи градове с население над 500 хил. души и повече от 1 млн. в по-широката зона около тях, средни градове с над 200 хил. души население и над 750 хил. души в по-широката зона около тях, малки градове с население между 100 хил. и 350 хил. души и микро градове население под 100 хил. души.
Водещите европейски региони са класирани в три групи – най-големите с население над 4 млн. души, средни с население 1,5-4 млн. души и малки с население под 1,5 млн. души.
Столицата София е на четвърто място сред големите европейски градове в групата на най-добрите дестинации за инвестиции от гледна точка ефективност на разходите. Изпреварват ни Харков, Днипропетровск и Одеса, а след нас са Самара, Тбилиси, Рига, Белград, Нижни Новгород и Казан.
Плевен, Бургас, Пловдив, Русе и Варна се класират на съответно 5-то, 7-мо, 8-мо, 9-то и 10-то място в класацията на водещите малки градове за инвестиции в Европа също по показателя ефективност на разходите. Първото място е за Скопие, следван от украинските Тернопол, Кременчук и Мелитопол, а между Плевен и Бургас е украинският Бердянск. В същата класация за микро градовете води Щип в Македония, като там попадат и сръбските Враня и Зайчар.
В групата на средноголемите региони по показателя ефективност на разходите са класирани област Бургас - на 2-ро място, изпреварена само от Скопие. Област Пловдив е на 3-то място, следвана от Русе и Стара Загора, а областите Варна и София са на съответно 7-мо и 8-мо място.
Безапелационен лидер за чужди инвестиции в класацията на изданието сред най-големите градове е Лондон, който заема първото място от 2006 г. насам заради способността на местните власти да привличат най-много инвестиции в сравнение с останалите градове в Европа. Само за периода 2010-2014 г. в британската столица са реализирани повече от 1 600 проекта, най-вече в сектора на ИТ услугите, бизнес услугите и финансите.
Следват Париж, Дъблин, Франкфурт и Мюнхен. Топ 10 се допълва от Цюрих, Амстердам, Стокхолм, Люксембург и Кеймбридж. В топ 20 попадат Хелзинки, Москва, Женева, Копенхаген, Айндховен, Еспоо, Базел, Истанбул, Букурещ и други.
Разраства се влиянието на германските градове в Европа. В топ 10 вече попадат 4 германски града, като Мюнхен се очертава като водещ център за иновации, а Берлин – за стартиращ бизнес.
Столицата на Ирландия Дъблин продължава да подобрява класирането си заради засилващите се инвестиции в ИТ сектора. За периода 2010-2014 г. повече от 45% от чуждите инвестиции в града са съсредоточени в ИТ услугите.
Водещият регион за инвестиции в Европа е Северен Рейн-Вестфалия, следван от Ил дьо Франс, Югоизточна Англия, Баден Вюртенбург и региона около Дъблин. В топ 10 попадат кантонът Цуг в Швейцария, Бавария, Централният федерален окръг в Русия, Шотландия и област Уусимаа в Южна Финландия, в която попадат Еспоо, Хелзинки и Вантаа. В топ 20 на регионите попадат още районите около Осло и Прага, Каталуния, Фландрия и други.
В топ 10 на европейските градове с най-голям потенциал са Лондон, Париж, Дъблин, Амстердам, Хелзинки, Москва, Стокхолм, Истанбул, Берлин и Милано. В топ 10 на водещите европейски градове на бъдещето попадат Лондон, Париж, Дъблин, Амстердам, Стокхолм, Хелзинки, Москва, Копенхаген, Берлин и Истанбул. Десетте водещи града според човешкия капитал са Лондон, Париж, Прага, Стокхолм, Мадрид, Москва, Берлин, Варшава, Хелзинки и Истанбул. Водещите градове от гледна точка ефективност на разходите са Киев, Минск, Букурещ, Санкт Петербург, Прага, Варшава, Будапеща, Анкара, Москва и Атина. Топ 10 по „приятелско“ отношение към бизнеса се формира от Лондон, Дъблин, Париж, Варшава, Барселона, Москва, Букурещ, Истанбул, Будапеща, Амстердам.
Лондон и Дъблин са и регионалните лидери в класацията на най-добрите инвестиционни дестинации за Северна Европа. За Южна Европа това са Истанбул и Мадрид, за Източна Европа – Москва и Букурещ, а за Западна Европа – Париж и Франкфурт.
Най-привлекателните инвестиционни дестинации със средни размери са Цюрих, Единбург, Вилнюс, Талин, Братислава, Утрехт, Бристол, Гьотеборг, Хага и Бон, а класацията на малките градове се формира от Люксембург, Кеймбридж, Женева, Айндховен, Еспоо, Базел, Рединг, Абърдийн, Белфаст и Корк. За микроградовете топ 10 е съставен от Лимърик, Галуей, Хемел Хемпстед, Шанън, Уотърфорд, Кобург, Тарту, Инвърнес, Мехелен и Линкълн.
Барселона, Лондон, Стокхолм и Дъблин са мегаполисите с най-добра стратегия за привличане на инвестиции, според изданието. При големите градове лидери са Манчестър, Глазгоу и Мюнхен, при средните - Вроцлав, Единбург и Ливърпул, а при малките - Корк, Дънди и Гренобъл.
Водещият северноевропейски регион е Югоизточна Англия, а за Южна Европа е Барселона. За Източна Европа това е Централният федерален окръг на Русия, а за Западна Европа - Северен Рейн-Вестфалия.
От гледна точка икономически потенциал изданието класира на първо място от големите региони Баден-Вюртемберг в Германия. При средно големите региони водещата позиция е за Уусимаа във Финландия, а при малките – за региона около Дъблин.
преди 8 години И кат всичко е ужасно в софето, оти поскъпват имотите ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Ми не може едно нормално 3 членно семейство да има 5 коли от които 2/3 да са недвижим имот, както е пред повечкото жилищни сгради---------------------------------------------------мм това сега си го измисли, нали?истината е, че просто не са предвидени достатъчно места за паркиране при 1,2-1,5 мил. жители отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години може ли да споделя лично мнение, че *** си тидървен философ. слагай престилката и натискай чиниите, там където 'работиш" отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Ми не може едно нормално 3 членно семейство да има 5 коли от които 2/3 да са недвижим имот, както е пред повечкото жилищни сгради ... или някакви специалисти като тези ....... :)) Са първо, че ше си счупи барутняка през бурдюрите и второ пречи на хората да ходят по тротоара. Малко ред и дсциплина да го *** па после вече тея Инвестиции нема се излагаме пред чужденците я ... :)))http://m4.netinfo.bg/media/images/7323/7323302/655-402-v-sofiia-globiavat-za-parkirane-vyrhu-zelena-plosht.jpghttp://pepybg.blog.bg/photos/93079/original/85cb6e44d2e3d22fcd21bd3b0eadfc0c.jpghttp://pepybg.blog.bg/photos/93079/original/d8bba27ab6769741624fc7cfa7d323d3.jpg отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години България е помярска дестинация и инвестирането в собственост там е абсолютно безперспективно. Стойността на недвижимата собственост в България е действително най-ниската в Европа, което обаче не означава, че е подценена. Икономически активно население в България липсва , а без радикални реформи това положение не само, че няма да се подобрява, а ще ескалира в негатовна насока. Вероятно още през септември енергетиката ще колабира (БЕХ ще фалира), а това ще активизира други разрушителни процеси:социалната система базирана на покривния принцип ще експлоадира ( опитите на правителство чрез експроприация на активи да попълнят дупките в социалната система са освен криминални и неуспешни).Вероятно към 2020 година в България ще са останали възрастни хора, които ще се хранят от кофите за смет, тъй като няма да има кой да заплаща и мизерните им възнаграждения отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години селски, ами то няма паркинги бре, къде да спираме отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години селски, ами то няма паркинги бре, къде да спираме отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Наличието на толкова много Украински градове поставя под съмнение кредибилността на тази класация. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Тук робите излизат най-на сметка... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години wow направо съм горд, че съм от Шопландия, само ако моите съселяни не паркираха по тротоарите и детските площадки щеше да е по-добре .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар