Airbnb е поела ангажимент да направи необходимите промени в своите правила и да подобри представянето на цените в платформата си в отговор на призива, отправен през юли от Европейската комисия (ЕК) и органите за защита на потребителите в ЕС, съобщават от пресслужбата на представителството на ЕК в България.
Airbnb се е ангажирала да представя общата цена на резервациите, включително допълнителните такси, като например таксите за обслужване и почистване. Когато не е възможно крайната цена да се изчисли предварително, платформата ще информира потребителя, че може да има допълнителни такси.
Освен това платформата за краткосрочни наеми е поела ангажимент да посочва ясно дали дадена оферта е от домакин, който е частно лице, или от професионалист, тъй като правилата за защита на потребителите са различни в двата случая.
Условията за ползване на услугата също трябва да се променят, за да бъде ясно, че потребителите могат да се възползват от всички налични средства за правна защита, и по-конкретно от правото си да предявят иск срещу домакин, в случай че пострадат или претърпят други вреди.
Airbnb ще посочва ясно на потребителите, че те имат право да заведат дело срещу платформата в съдилищата в своята страна на пребиваване.
Освен това платформата ще трябва да информира потребителите, когато реши да прекрати даден договор или да премахне съдържание, и ще им предоставя право на обжалване и на обезщетение, ако е уместно.
Airbnb трябва да въведе промените на сайта си до края на декември 2018 г. за всички версии на езици на ЕС.
В същото време еврокомисарят по правосъдие, права на потребителите и равенство Вера Йоурова даде срок на социалната мрежа Facebook до края на годината да се съобрази с правилата за защита на потребителите на ЕС или ще бъде изправена пред санкции, съобщава Ройтерс.
„Търпението ми достигна лимита си. Макар Facebook да ме увери, че най-сетне ще съобрази оставащите подвеждащи условия за ползване до декември, този процес продължава твърде дълго“, отбеляза Йоурова в комюнике.
„Сега е време за действия, а не за обещания. Ако промените не бъдат задействани изцяло до края на годината, призовавам органите за защита на потребителите да предприемат бързи действия и да санкционират компанията“, допълни тя.
През февруари Йоурова настоя Facebook и други социални мрежи да започнат да спазват правилата.