fallback

Christie's спечели надпреварата на пазара на изкуство през 2013 г.

Според изпълнителния директор на аукционната къща Стивън Мърфи растежът се дължи на новите купувачи

17:16 | 22.01.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

В надпреварата за продажби на произведения на изкуството една аукционна къща претендира, че е големият победител за миналата година.

Christie's International е отбелязала най-висок годишен резултат от всички аукционни къщи на пазара на изкуството. Тя е събрала 7,13 млрд. долара през изминалите 12 месеца. Данните показват ръст с 14% спрямо сумата от предходната година.

Успехът е постигнат отчасти благодарение на продажбите на творби на известни личности. Christie's постави рекорд с най-скъпата творба на изкуството, продавана някога на търг. Това се случи през есента на 2013 г., когато триптих на Франсис Бейкън беше продаден за 142,4 млн. долара.

Продажбите на търг са донесли 5,9 млрд. долара на Christie's. За сравнение Sotheby's е събрала 5,1 млрд. долара за същия период, съобщава Wall Street Journal.

Изпълнителният директор на Christie's Стивън Мърфи заяви, че растежът се дължи на новите купувачи през 2013 г. Почти всеки трети купувач е ползвал за първи път услугите на аукционната къща, впускайки се в борбата за придобиване на шедьоври.

Базираната в Лондон компания отчете и 20,8 млн. само от онлайн продажби на произведения на изкуството с цени под 500 000 долара. Christie's се радва на десетократно увеличение по този показател спрямо 2012 г.

Като ясен победител през изминалата година се очерта отделът за следвоенно и съвременно изкуство, който е продал произведения на стойност 2 млрд. долара, отчитайки 26% ръст в сравнение с 2012 г. Най-голямото събитие – вечерната продажба в Ню Йорк, през ноември събра над половин милион долара от изкуство.

От Christie's разриха, че продажбите ѝ в Северна и Южна Америка са нараснали с 31%, докато тези в Хонконг и Дубай - съответно с 30% и 79%. 36% е ръстът в продажбите в Азия и Близкия Изток.

Спад от 3% е отчетен в продажбите на модерно изкуство и на произведения на импресионистите, както и 11% в категорията на старите майстори.

През 2013 г. Christie's отвори нови клонове в Шанхай и Мумбай, което в комбинация с успокояването на китайската икономика помогна за увеличението на продажбите на азиатско изкуство с 42 на сто. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:07 | 13.09.22 г.
fallback