fallback

Кой, колко и къде похарчи преди парламентарните избори

Най-много средства в кампанията преди изборите за народни представители е похарчила Коалиция за България

15:19 | 14.08.09 г.
Автор - снимка
Създател

Най-много средства в предизборната си кампания за изборите на народни представители (провели се на 5 юли 2009 г.) е похарчила Коалиция за България (близо 2 млн. лв.), следвана от Синята коалиция (също с близо 2 млн. лв.) и ДПС (близо 1 млн. лв.). Това сочат публикуваните от Сметната палата отчети на партиите за получените и изразходваните средства по време на кампанията.

От участниците в изборите единствено Обединение на Българските Патриоти (ОБП) и Български Национален Съюз - НД не са представили в Сметната палата отчети за набраните и изразходваните средства в предизборната кампания.

Най-голяма част от изразходваните от Коалиция за България средства са отишли за рекламно време в частни телевизии и радиостанции (над 784 хил. лв.), за реклама в печатни издания са изразходени над 228 хил. лв., за реклама в БНР и БНТ - 212 хил. лв., а разходите за рекламни табла и съоръжения (билбордове) възлизат на близо 113 хил. лв.

Синята коалиция също е дала най-много средства за реклама в частни телевизии и радиостанции (близо 962 хил. лв.). За рекламни табла и съоръжения (билбордове) сините са дали 224 хил. лв., за рекламно време по БНТ и БНР - над 94 хил. лв., а за реклама в печатни издания - близо 80 хил. лв.

Най-много средства Движението за права и свободи е отделило за реклама в печатни издания (близо 184 хил. лв.). За рекламно време в частни телевизии и радиостанции ДПС е изразходило близо 135 хил. лв., за реклама в БНТ и БНР - над 95 хил. лв., а за рекламни табла и съоръжения - близо 87 хил. лв.

Победителката в изборите - ГЕРБ, е похарчила в предизборната си кампания над 826 хил. лв. Най-голяма част от тях са отишли за рекламно време в частни телевизии и радиостанции (над 345 хил. лв.), за реклама в печатни издания са изразходвани над 99 хил. лв., за реклама в БНР и БНТ - близо 59 хил. лв., а за рекламни табла и билбордове - над 57 хил. лв.

АТАКА, която също получи над 4 % от гласовете на изборите, е изразходила в предизборната си кампания близо 221 хил. лв. Най-голяма част от тях са отишли за рекламно време в частни телевизии и радио станции (над 93 хил. лв.), близо 41 хил. лв. са изразходени за реклама в БНТ и БНР, над 21 хил. лв. - за рекламни табла и съоръжения, а над 5 хил. лв. - за реклама в печатни издания.

За кампанията за Европейски парламент най-много средства бяха похарчили ДПС (1,93 млн. лв.) и БСП (1,51 млн. лв.).

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:59 | 14.09.22 г.
fallback