Пътуващи „Избирателни кабини“, чрез които избирателите могат да запишат и представят своята гледна точка, са част от информационната кампания на Европейския парламент за европейските избори, съобщиха от европарламента.
Избирателна кабина е монтирана в София до НДК.
В петък бе пуснат и рекламен телевизионен клип, чието послание „Ти решаваш“ цели да поясни, че, гласувайки на изборите между 4 и 7 юни, гражданите определят каква да бъде бъдещата ориентация на европейските политики, се посочва в съобщението.
Освен клипа, излъчен на 34 езика, и избирателните кабини, информационната кампания на ЕП за изборите включва още радио анонси, билбордове, изготвяне на специални досиета за пресата и провеждане на семинари за журналисти, както и участие в социални мрежи като Facebook, MySpace, Flickr и т.н.
Различните версии на клипа за 27-те държави членки включват участие на известни в дадената страна личности, като например футболиста Оливер Кан в Германия. Клипът е адаптиран към изискванията на националните аудитории на 27-те държави членки, изцяло е субтитриран и пригоден за хора със слухови проблеми.
Националните версии на клипа показват хора във фиктивно телевизионно студио, съобщаващи новините такива, каквито те биха искали да бъдат. Въпреки че тези новини не са истински, основното послание е, че гражданите могат да влияят върху утрешните новини, упражнявайки своето право на глас на европейските избори.
Около 750 граждани от 27 националности са участвали в прослушванията за създаването на продукцията, като в студията United Visions в Берлин през февруари са снимани около 70 непрофесионални телевизионни говорители.
ЕП е получил безплатно медийно време за излъчването на клипа във всички държави на ЕС и той ще бъде разпространен по над 100 телевизионни канала в Европа. Клипът ще се излъчва безплатно и в над 1000 киносалона в ЕС през оставащите четири седмици преди изборите.