Партия ГЕРБ е склонна да приеме създаването на министерство на туризма, но още няма категорично мнение по въпроса, тъй като в условия на криза това означава допълнителни средства за администрация. Това каза експертът от ГЕРБ Владимир Горанов по време на туристическа конференция с участието на представители на туристическия бранш и на политически партии.
Въпросът за създаване на отделно министерство е поставен от туристическия бранш преди повече от година и беше една от основните теми на днешната конференция, заедно с въпроса за евентуалното понижаване на ДДС за всички туристически услуги.
Относно втория въпрос от ГЕРБ смятат, че данъчната политика на държавата би трябвало да е неутрална към всички браншове и в тази връзка не смятат за уместно да се понижава ДДС само за туризма, а също така към момента по принцип не би трябвало да има намаляване на този данък.
Горанов подчерта, че за туристическия бранш е необходимо държавата да отдели няколко пъти повече средства за реклама от сегашните около 6-7 млн. лв. годишно.
Лидерът на партия „Ред, Законност и Справедливост“ Яне Янев, както и представителите на другите присъстващи на конференцията политически сили - НДСВ, ДСБ и ВМРО, подкрепиха категорично създаването на министерство на туризма.
Относно намаляването на ДДС в туризма Янев изрази сходно на ГЕРБ становище, тоест че не би трябвало даден отрасъл да е привилегирован относно плащането на ДДС спрямо други отрасли, тъй като същото би могло да бъде поискано например за лекарствата и хранителните стоки.
От ВМРО, НДСВ и ДСБ не се изказаха категорично дали би трябвало да се намали ставката на ДДС за туристическите услуги, посочвайки, че по принцип това би било добре, но е необходимо да се обсъди с колко точно би могло да бъде евентуалното понижение. В момента чуждестранните туристически пакети в България се облагат със 7% ДДС, но те според бранша представляват около 20% от всички туристически услуги, затова от отрасъла искат намалената ставка да важи за всички дейности от туризма.
От ВМРО, НДСВ и ДСБ също смятат, че е необходимо държавата да отделя повече средства за реклама на туризма.